پرش به محتوا

انعکاس یک گفتگو

2010/04/26
بدست

پسر: پس از پخش خبر سخنان رهبر جمهوری اسلامی که اشاره ای به همجنس گرایان هم در آنها بود در گوشه ای از دنیای مجازی گفتگویی درگرفت که قسمتی از آن را می توانید در زیر مشاهده کنید. 
لازم به ذکر است که پسر قادر به تایید یا رد برخی مستندات ارائه شده در این بحث نیست و انتشار این گفتگو جنبه ی آگاهی از نظرات مختلف را دارد. همچنین گفتنی است برخی از نظرات به دلایل مختلف همچون تکراری بودن حذف شده اند.

رضا: توصیه می کنم حتما بخونید، مخصوصا فعالین حقوق همجنسگرایان.

Lithium . – آقا من طرف رهبر نیستم،با تبر دنبالم نیفتید اما بنظرم یجور کثافت کاری و حرومزادگی خاصی توی هم جنس خواهی وجود داره‎

Vahid Online – احتمالا بسیاری از همجنس‌گرایان هم از خوابیدن با جنس مخالف چندششون می‌شه ولی کثافت‌کاری و حروم‌زادگی… ؟ یعنی چی؟‎

Sh:) )))))))))
کثافت کاری و حروم زادگی
به نظرم رهبر باید ازت اعلام برائت کنه لیتیوم‎

Sh – ملت کی می خوان یاد بگیرن کون و کس هرکس به خودش مربوطه ؟
شما ازدواج غیرهمجنس بکن ، ازدواج همجنس چه آسیبی به تو می زنه که شاکی میشی
پیشاپیش بگم مزخرفاتی مانند آسیب به نهاد خانواده و اینها رو لااقل خطاب به من نگید‎

Lithium . – من که روان شناس نیستم اما فروتنانه میپذیرم که این حرفی که زدم شاید تحت تربیت توی یه خانواده مذهبی بوده….اما منظورم این بود که برادر من خواهر من ببین قانون طبیعت اینه که شما با غیر هم جنست باشی….این قانون خیلی قدیمیه!اصلا بنظر من از نعمات دنیا اول دخترا هستند و بعد دموکراسی
به هر حال به هیچ وجه با این کار(هم جنس گرایی)موافق نیستم و در ضمن اس اچ من هم به اینکه خیلی چیزها به خیلی افراد رفت نداره و اصولا شخصی است ایمان دارم اما باید بدونی این مسئله یکی از مسایل جامعه شناختی بزرگ است که کلی هم روش بحث است و شاید حتی دوستان ارزشی باورشون نشه اما تو همین بریتانیا و آمریکا موارد بسیاری از آزار و تحقیر هم جنس خواهان ثبت شده

Sh – والا قانون طبیعت این نیست
از خدا سال پیش علاقه به همجنس وجود داشته، نمونه ی مکتوب و جهانیش رفیق رفقای سقراط
زاد و ولد از طریق ارتباط دو غیرهمجنس صورت میگیره
و همه ی یک رابطه زاد و ولد که نیست، هست؟
بله حتما اونجا هم ثبت شده ، ولی اصولا حتی بپذیریم خلاف جهت طبیعته به قول تو . باز متوجه نمیشم به ملت چه ربطی داره؟
واقعا احساس نمی کنی ریشه هایی غیر از قانون طبیعت و اینها داره این دشمنی ؟ یکی میخواد فلانش رو بکنه فلان یکی دیگه اصلن. چه ربطی به من و تو داره که رگ گردنی بشیم ؟ به نظرم خیلی موضوع پیش پا افتاده است! ما داد بزنیم که باید همونجا بذاری که ما می ذاریم !

Sh – یعنی حتی دلیلی برای شاکی شدن نمی بینم حتی بگیم خلاف طبیعته
یکی که شب بیدار میشینه هم خلاف طبیعته، بگیریم بزنیمش به نظرت ؟

Lithium . – بابا من خوبه اولش گفتم از رهبری بکشید بیرون… اصلا بحثم روی سیاست نیست، مسلمه که رهبر داره سیاسی کاری میکنه!
در ضمن من هم بخوبی از سابقه اش خبر دارم اما باید بگم منظورم از زمان آغاز حیات روی زمین بوده،

Fatemeh Shams – شین جان تو حوزه خودمان را ول کردی رفتی به عهد سقراط؟ لیتیوم عزیز که در خانواده‌ای مذهبی هم نمو کرده برای تفریح هم که شده سری به حجره‌های قم بزنی بد نیست. من باب تذکر و یادآوری عرض می‌کنم.

Sh – لیتیوم من خودم به تحلیل خود خیلی اعتقاد دارم
وردار یه کاغذ از اول بنویس و تحلیل کن
ببین چرا نفرت داری از این نوع زندگی بقیه در حالی که به زندگی عادی تو هم آسیبی نمیزنه
در نظر من نفرت نداری مگر اینه احساس آسیب پذیری بکنی ، اما چرا همچین احساسی باید داشت ؟
یه تحلیل بکن به کنه احساس و افکارت برس ببین قضیه چیه‎

Hectorist ! – این حس هایی که در ما هست، بیشتر فکر میکنم به خاطر محیط و شرایطمون باشه. یعنی ما ناخواسته تو ذهنمون کثافت کاری معنی میشه این همجنس خواهی. که البته فکر میکنم بیشتر دو تا مرد رو تجسم میکنیم تا دو تا زن!
شخصا مشکلی ندارم با همجنسگرایی، اما هروقت فیلمی میبینم که در این رابطه هست، حالت تهوع بهم دست میده. مثل بروکبک منتین یا اولین فیلمهای ون سنت! دست خودم نیست. مشکلی هم ندارم با این مسئله. اما حالم بد میشه. وقتی به این فکر میکنم که احتمالش هست کسی بهم یه همچین پیشنهادی بده، به طرز مرگباری مورمورم میشه!

gita azari – تو همه ی آدما تمایل به جنس موافق وجود داره…ولی کم و زیاد داره‎

Sh:) )
خب اونها هم از ما مورمورشون میشه، واقعا من هنوز نمی فهمم چرا اصلن باید مشکل داشت . چه اهمیتی داره موضوع اصلا ؟
این فیلمه هم خیلی معروفه ، ندیدم من اما
یعنی کلا فیلم کم می بینم

iloneka – شاید به خاطر اینکه میشه مطمئن باشیم عشقی توی این رابطه وجود نداره،شاید به خاطر بی عشقیشه که کثیف به نظر می رسه

Vahid Online – عشق وجود داره

Shمگه توی چند درصد ازدواج های غیرهمجنس عشق وجود داره ؟
اونجا هم انقد شاکی میشیم
به نظرم قضیه فاکتورهای دیگه هم داره‎

Reza Pesar – چطور می شه مطمئن بود عشقی وجود نداره؟
این اطمینان از کجا اومده؟‎

Sh – حالا گفتم سقراط ، پیشنهاد می کنم این رساله ی عشق افلاطون رو بخونید اگه نخوندید‎

Vahid Online – شاید این تصور عدم وجود عشق ناشی از محدود بودن راه‌های کسب اطلاع در این زمینه (مخصوصا در جامعه ما) باشه.
اینکه همجنس‌خواه‌ها مثل بسیاری دیگه از هموطنانمون مجبور به مخفی کردن راز بزرگی در زندگیشون هستند (تفاوت مذهبی، فرهنگی، جنسی و…) باعث میشه اغلب دانسته‌های ما محدود بشه به فیلم و تصاویر پورنو که خب عشق رو نمیشه در اونها دید.

sheida mehrju – من می خوام در این مورد چندتا نکته رو یادآوری کنم
اینکه در جامعه مدنی کنونی استاندارد جامعه تمایل دو جنس مخالفه، پس طبیعتاً تمایل دو همجنس (برای رابطه جنسی نه عاطفی) خلاف عرف به نظر می رسه و ذهن درصد بالایی از آدما این مسئله رو طرد می کنه،خوب به نظر می رسه که رسانه ها و شاید هم سیاست مدنی غرب در جهت هموار کردن راه و شرایط زندگی برای آدمهای این چنینی هست، تا به قول خیلی ها " این بیچاره ها احساس سرافکندگی از حسشون" نداشته باشن و دچار عقده های اجتماعی نشن و در جامعه راحت زندگی کنن و به کارای دیگه اجتماعی که مهمتر از رابطه جنسی هست برسن و به قولی در گرداب عرفیات هلاک نشن.
البته که هموار کردن راه برای اقلیت های جامعه و چنین سیاست گذاری هایی خوب هست ولی اگر اینطوریه پس چرا این جامعه مهربان تلاش نمی کنه تا راه رو برای سایر استثنایی های جامعه هموار کنه. مثلاً نابیناها، آدمهایی که معلولیت جسمی دارن؛ پا ندارن، دست ندارن و…
چرا اونها رو در مرکزیت توجه فیلمهای احساس برانگیز قرار نمیده؟
و از این دست سئوال هایی که برای من پیش اومده
وگرنه چه لزومی داره که همجنسگراها ازدواج رسمی و محضری کنن
خوب مگه نه اینکه اصلاً قضیه ازدواج حمایت مالی و اجتماعی جنس قویتر از جنس ضعیف تر بوده (به طور صرف قدیما رو منظورمه، حالا گیریم که الان نیست)
پس به نظر می رسه اعلام رسمی این قضیه یه جورایی تبلیغاتیه.

البته خوب امکان داره با این سیری که دنیا داره پیش میره کم کمک غیر هم جنس گراها در اقلیت قرار بگیرن (بنده آمار دقیقی از درصد این پدیده در جامعه بشری ندارم، تنها چیزی که می دونم اینه که فعلا به عنوان یک ابنرمالیتی مطرح هستش و گامهای زیادی در جهت درمانش برداشته شده) و سالها بعد هموسکچوالها از ماها مورمورشون بشه.
که البته جای نگرانی نیست طبیعت همیشه در پدیده انتخاب طبیعی پیروز بوده
و هر انتخابی بکنه همون تبدیل به عرف خواهد شد.
(خدا رو شکر من دیگه اون موقع زنده نیستم)

Tiboo simon – با نظراتی که اینجا خوندم گمونم بهتره بچسبیم به همین سیاست و اقتصاد و فرهنگ داغونمون که درستش کنیم
مساله همجنس گرایان و حقوق انسانیشون نیازمند بلوغ جامعه است که ما باهاش فاصله داریم..

Tiboo simon – فقط دو نکته چون بحث انتخاب طبیعی پیش آمد اضافه کنم که همجنسگرایی ژن تعریف شده ای نداره و عوامل ژنتیک – محیطی – رفتاری با هم درش دخیلند
اگر فرض رو بر این گرفتید که همجنسگرایان نمی تونند اطلاعات ژنتیکشون رو به نسل بعد منتقل کنند، این کار انجام میشه. خانوم های همجنسگرا از طریق بانک اسپرم باردار می شوند و مردان همجنسگرا از طریق بانک تخمک و رحم (سرگیت) بچه دار می شوند.
مهمترین نکته هم البته اینه که کانفلیکتی بین بقای همجنسگرایان و دگرجنسگرایان وجود نداره که منجر به حذف یکی بشه.
جمعیت همجنسگرا همیشه درصد اندکی از جامعه بشری باقی خواهد بود

gita azari – آقایون کلا همیشه بیشتر از خانوما تو این عکس العملِ منفی و شدید از خودشون نشون میدم…چون مردا چیزای خلاف عادت و جدید و غلر معمول رو نمیتونن به راحتیِ خانوما بپذیرن…

Sh – خیر ، به نظرم تفاوت فاکتورهای رابطه ی جنسی رد نگاه عموم آقایونه و اون هم گره خوردگیش با قدرته

راستی دوستان از فقدان عشق گفتند. جهت اطلاع بگم اکثر اشعار عاشقانه ی غیرمعاصری که شما شنیده اید و حفظ هستید و دوست دارید برای جنس موافق گفته شده
رجوع کنید که کتاب جمع آوری شده ی دکتر سیروس شمیسا : شاهد بازی در شعر فارسی

مش‌حسین آقا‎ – مشكل اين اختلاف نظر ها در عدم وجود خدا در انديشه بسياري از دوستانه. به جاي بحث در شاخ و برگ بايد اصل تنه و ريشه انديشه را اول بررسي كرد.
با وجود اثبات هاي جدي عقلي و منطقي براي خدا و در ادامه اثبات نبوت ، امامت و معاد، فكر مي كنم در بحث منطقي جايي براي انديشه هاي مادي و همجنس خواهي و اينا اصلا نباشه.
مي ماند حقوق اجتماعي افراد كه باز هم در محدوده دين تعريف شده است و مردم هم به طور دمكراتيك ،‌در ايران به اين حاكميت قانوني دين ، راي داده اند.

قضيه خيلي پيجيده نيست.

Sh – برای کسانی که دچار جهل مرکب هستند هیچ چیز پیچیده نیست
البته جهلی که به دانش هم تعبیر میشه
—-
این کتاب شاهدبازی رو حتما گیر بیارید بچه ها ، فوق العاده ست‎

F Safarihttp://www.zamaaneh.com/degarbash/2010/04/post_35.html
لطفا به این لینک سر بزنید.میبیند اونجوری هم که خیلی ها فکر میکنند از دل خوششون نمیرن سراغ همجنس بازی‎

Faani Kooche Baaghiاین گاردی که روبروی همجنسگراها گرفته میشه یه جور بیماری روانیه. یه چیزی شبیه وسواس و تو روانشناسی هم شاخه ای هست واسه خودش و خلاصه نیاز به دوا درمون داره
یعنی بابا اون همجنسگرا مریض نیست، تو مریضی و باید خودت رو به دکتر نشون بدی.
یادم تو فیلم کنترل خشم، دکتره که داشت رو مریضش کار می کرد تا بتونه عصبانیتش رو کنترل کنه یکی از آیتمها "همجنس ترسی" بود که باید درمون میشد و دکتر مجبورش کرد که لخت روی یه رختخواب و کنار هم بخوابند. (هیچکدوم البته همجنسگرا نبودن ها. می گفت اینکه تو بترسی که کنار یه همجنس باشی این خودش مشکله! بازیها : آدام سندلر و جک نیکلسون)

Vahid Online – مش حسین آقا
این چیزهایی که شما به عنوان پیش‌فرض بدیهی در نظر گرفتین و در ادامه از روش بریدن و دوختین از همون اولین موردش که وجود خدا باشه مورد اختلاف بسیاری از انسانهاست چه برسه امامت و… که فقط درصد کمی از پیروان یکی از دینهای موجود دنیا قبولش دارند نه حتی درصد زیادی از همون دین!

Faani Kooche Baaghi – وحید، این مش حسین آقا یعنی این حرفها رو جدی زده؟‎

Naeem Nedaee – به این بیندیشید که هیچ حقیقتی وجود نداره. حتی اگر هم وجود داشته باشه هیچ چیز خوب و بدی وجود نداره. تمایلاتی که در انسان در بدو تولد هست به مرور زمان برخیش رشد میکنه و برخی سرکوب میشه اما همچنان هستش. بعضیا میگن دگرباشی مخالف طبیعته چون که اونرو چیز بدی میدونن. در حالی که خودشون به این نکته اذعان میکنن که اگرچه غرور و حسادت و غیره هم به قول خودشون تمایلات بدی هستند اما در ما وجود دارند و نمیشه انکارش کرد. بد و خوب یک تقسیم بندی فرمالیته از سوی دین ها و مکاتب هستش که یا ما بهش اعتقاد داریم یا خیر. به همین سادگی به همین خوشمزگی
جدا از این من فکر میکنم انسان معاصر چون از تجربه های قبلیش ارضا نشده به دنبال راه های دیگری میگرده که باز هم نمیتونه ارضاش کنه.

gita azari – هدف از سکس "لذت" است…حالا هر کس به طریقی..چون اونا تو اقلیتن که دلیل نمیشه بهشون توپید که!

sono quarkمدت هاي مديدي بيماري ايدز وجود داشته ولي به لطف عزيزان ِ هم جنس باز به اپيدمي فراگير تبديل شد
جمله اي در كتاب ميكروبيولوژي جاوتز هست كه ميگه
"بيماري ايدز قبلا هم وجود داشته ولي به خاطر غريزه ي افسار گسيخته ي بشر اپيدمي شد !"‏‏
و به لطف اين عزيزان ميتوانيم خوشحال باشيم كه اسهال خوني هم در ليست بيماري هاي مقاربتي قرار گرفته است
بنيان ِ خانواده مزخرف است ؟
اين جالب ترن حرفيه كه در تمام ِ عمرم شنيدم
كاش سري به روزبه
سانتر ارجاعي بيماري هاي روحي رواني بزنيد و ببينيد
چقدر كمبود هاي عاطفي در محيط خانواده آسيب رسونه ..

gita azari – بابا جون از نظر علمی ثابت شده…اینا نه مریضن, نه منحرف, نه کمبود محبت و اینا!اختلالِ هورمونی در ماهِ 3و4 بارداری!!!همین!مشکلشون اینه که تعدادشون کمه فقط!وگرنه انقد فحش نمیخوردن‎Apr 8

Reza Pesar – کی گفته همجنسگراها نمی تونن خانواده داشته باشن، اگر تعریفتون از خانواده یک زن و یک مرد و چند فرزنده پس خیلی از زن و مرد های دگرجنسگرایی که با هم ازدواج می کنند و یا بچه دار نمی شن و یا تمایلی به داشتن فرزند ندارن هم اصلا خانواده حساب نمی شن، پس اونها هم تهدید و بیمار و … هستن
مشکل تعاریف بسته ایه که برای خودتون ساختین
در نکته ای دیگه می گید:
"بيماري ايدز قبلا هم وجود داشته ولي به خاطر غريزه ي افسار گسيخته ي بشر اپيدمي شد !"‏‏
با استناد به این جمله می گید همجنسگراها ( به تعبیر شما همجنس بازها ) باعث انتشار ایدز شدند، کجای این جمله از تمایلات همجنسگرایانه صحبتی شده؟!
یعنی هیچ آقا و یا خانم دگرجنسگرایی هرگز رابطه با چند پارتنر رو تجربه نکرده و همه ی رابطه هاشون سیف هست؟!
به نظرم بهتره یه تجدید نظری در تعاریفتون بکنید

sono quark – ببينيد اين حرفي نيست كه من بگم حرفي كه رفرانس هاي پزشكي ميگن ميتونيد خودتون به كتاب ميكروبيولوژي جاوتز مبحث ويروس شناسي و مراجعه كنيد
هم چنين بيماري هاي اس تي دي رو در رفرانس هاي اپيدميولوژيك هم يك نگاهي بندازيد.
علت اصلي اپيدمي شدنش افراد هم جنس گرا هستند
و هم چنين مولتي پارتنرها.

چون در بيماري ايدز ميزان انتقال مرد به مرد خيلي بيشتر از زن به مرد و مرد به زنه
حتي كاندوم هم سيف نيست و صد در صد جلوگيري نميكنه 80 در صد جلوگيري ميكنه در صورتي كه درست استفاده بشه.

من اصلا در مورد تمايلات هم جنس گرايانه نظري ندادم
فقط يك نفر درمورد مزخرف بودن بنيان خانواده و اينجور بحث ها صحبت كرده بود من تعجب كردم كه چه راحت اين همه تحقيق رو ميشه كشك حساب كرد.
و يه سوال ؟
تعريف از خانواده چيه ؟
فكر نميكنم 2 پدر و يك فرزند! خانواده محسوب بشه. و نياز هاي عاطفي يك نوزاد رو دو تا مرد اصلا سر در نمي آرن كه بتونند بر اورده كنند ..نه اينكه اصلا نتونند ولي نسبت به يك زن و مرد خيلي خيلي ناتوان تر هستند

در كل مباحث ِ هم جنس گرايي ربطي به اين كه در جانوران ِ قبل چطور بوده نداره ..اتفاقا گونه هاي هم جنس گرا در موجودات قبل از ما وجود داره به وفور.
ولي مسئله اينه كه انتخاب طبيعي اين امر رو در انسان محكوم به فنا كرد و جوامع هم جنس گراي انساني شكل نگرفت يا طبق برخي شواهد شكل گرفت و از بين رفت و براي همين دوباره تشكيل دادنش
عواقبي خواهد داشت
مثل همين انتقال بيشتر بيماري ايدز ،
تبديل شدن اسهال هاي خوني به بيماري هاي مقاربتي و .. و هيچ بعيد نيست كه شاهد جهش هاي جديد ويروس ها و باكتري ها هم باشيد.

gita azari – یعنی شما میگی چون همجنس گراها بیشتر در معرض بیماری هستند(که قبول دارم)پس نباید همجنسگرا باشند؟؟؟
انگار الان من به شما بگم استرِیت نباش!!میتونی؟؟خوب اونا هم نمیتونن دیگه!

Tiboo simon – سونو کوارک عزیز شما پزشکی؟
میشه روشنتر توضیح بدی موضعت چیه؟ هدفت از مطرح کردن داده ها به نقل از کتاب میکروب شناسی چی بود در بحث اینجا – مربوط به همجنسگرایی؟
سوال ها کنجکاوانه است — اگر مایل بودی جواب بده
مرسی‎

sono quark – گيتا جان من فعلا نظري ندارم
اين كه ميتونند يا نميتونند رو هم نفعلا نظري در موردش ندارم چون زياد راجع بهش نه توي دانشگاه بهمون چيزي گفتن نه جايي كامل خوندم و تا چيزي رو درموردش مطالعه از كتب رفرنس معتبر نداشته باشم نظر نميدم
ان شالله در طي اين هفته ميخونم يه سري كتاب تا ببينم چقدر دست خودشونه تا چقدر بيماري محسوب ميشه تا چقدر انحراف جنسيه
ولي اينو خوب ميدونم در مورد انفولانزا صحبت نميكنيم و درمورد افزايش ريسك خطر بيماري قلبي ، درمورد بيماري ايدز صحبت ميكنيم بيماري كشنده و واگيري كه فقط دامن خود اون هم جنس گراها رو نميگيره قرباني هاش افراد بي گناهند در مورد بيماري ايدز و اين كه دقيقا چه اتفاقي مي افته خيلي ها اطلاع ندارن اگه داشتن شايد نمي صرفيد واقعا
فقط هم ايدز نيست سيفليس و .. اونا هر كدومشون كم آزار دهنده نيستند .‏
هپاتيت ها كه از راه دهاني هم منتقل ميشند
استريت يعني چي ؟
اگه منظورتون استرس باشه بعله!
ميشه نبود
الان روش هاي
stress coping وجود داره‎

sono quark – * البته بحث افراد دوجنسي جداست از اين مقوله ها
اونا هم جنس باز محسوب نميشن و ميتونند با عمل جراحي يك جنسيت براي خودشون انتخاب كنند

Tiboo simon – من یکسری توضیح درباره بیماری های جنسی اضافه می کنم
معتقدم سونو کوارک از روی اطلاعات ناقص می خواد نتیجه گیری کنه که همجنسگرایی بده چون عامل ایجاد ایدز بوده.
(اگر منظور دیگه ای داشتی خط بالا رو نادیده بگیر — منتظر پاسخت برای روشن کردن موضعت موندم، جوابی ندادی)
اول از همه می خوام یک مختصر تاریخچه سیفلیس رو بگم ،چون الان براش درمان موثر وجود داره از حافظه جمعی پاک شده که بزرگترین بلایی بود که در تاریخ بشر رخ داد و میلیون ها کشته به جا گذاشت.
زمان شروع اپیدمی سال های ١٤٠٠ میلادی بود . تا زمان جنگ دوم جهانی و کشف پنیسیلین درمان موثری برایش وجود نداشت. به غایت وحشتناک و کشنده و مسری بود. اولین اپیدمی به دلیل روابط جنسی سربازان فرانسه با زنان در زمان کشورگشایی در ایتالیا رخ داد و بعد اروپا رو فراگرفت و کسی از شرش ایمن نبود تا ٥٠٠ سال بشر رو قلع و قمع کرد.
فاجعه ای بزرگتر از ایدز .. برای ایدز الان روش های مختلف کنترل بیماری در دسترسه و از همه مهمتر ابزار پیشگیری فراوونه.
این ادعا که همجنسگرایان عامل فرود آمدن بلای ایدز بر جامعه بشری هستند همانقدر نادرسته که کلیسای کاتولیک در عهد پیش از رنسانس مردم سیفلیس زده رو شایسته مرگ می دونست چون معتقد بود معصیت کرده اند (البته کشیش ها نمی دونستند که سیفلیس از چه راهی منتقل میشه و کلا بحثشون شبیه آیات عظام ما کلی بود که چون مردم بم خمس و زکات ندادند زلزله آمد) — یک نکته جالب دیگه اضافه کنم که طنز تلخ تاریخیه: درمیان قربانیان سیفلیس نام چند پاپ مهم هم وجود داره.
ایدز اولین بار در سال های دهه ١٩٨٠ به عنوان بیماری مستقل از طرف اداره کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا نامگذاری شد و اولین گروهی که در آمریکا این تشخیص براشون گذاشته شد از قضا چند نفر همجنسگرا بودند.‌این به هیچ وجه مفهومش این نیست که همجنسگرایان این ویروس رو «ایجاد» کردند و یا اینکه اگر همجنسگرایان وجود نداشتند بیماری هیچوقت منتقل نمی شد و گسترش پیدا نمی کرد. ایدز به راحتی در اثر تماس جنسی منتقل میشه چه با همجنس چه با غیر همجنس.
اپیدمیولوژیستها شروع گسترش ایدز رو از آفریقا می دونند بعد بیماری به هاییتی و در نهایت به آمریکا وارد شد. در حال حاضر همچنان آفریقا ناحیه ساب صحرا مرکز پاندمی ایدزه و انتقالش هم بیشتر در اثر تماس جنسی بین زن و مرده سپس مادر به جنین و درصد خیلی کمتر همجنسگرایی
.

SH SH – مشکل خیلی از دوستان این هست که همجنس گرایی رو با همجنس بازی اشتباه میگیرند در صورتی که این 2 مساله کاملاً تفکیک شده و از هم جدا هستند
همجنس گرایی یعنی گرایش به هم جنس که این گرایش میتونه در غالب ابراز عشق و علاقه و احساسات و عواطف بروز کنه و هم بستر شدن هم میتونه بخشی از این پروسه باشه درست مثل یک رابطه جنسی طبیعی
شاید به همین خاطر هست که میگن "همجنس گرا" و "دگرجنس گرا"
از نظر علمی هم این مساله سالهای سال هست که ثابت شده در اینکه یک فرد همجنس گرا خودش هیچ نقشی در تعیین هویت جنسی و تمایلات جنسی خودش نداره و اینطوری به وجود میاد پس در موردی که به خداوند مربوط میشه چطور میشه مساله رو به همین راحتی پس زد و نادیده گرفت ؟
اگر فرد همجنس گرا خودش در تعیین تمایلات جنسی خودش نقش داشت اونوقت میشد گفت که این یک نوع بیماری یا ناهنجاری اجتماعی و در وسعتی بزرگتر معصیت هست، ولی وقتی علم میاد میگه مثلاً نیمکره های مغزی یک مرد همجنس گرا از نظر ظاهری مشابه نیمکره های مغزی یک زن دگرجنس گرا و نیمکره های مغزی یک زن همجنس گرا از نظر ظاهری دقیقاً مشابه نیمکره های مغزی یک مرد دگرجنس گرا هست، فکر میکنم بعضی از دوستان دارند تعصبی و به دور از منطق به قضیه نگاه میکنند
چطور میشه مردی رو که هیچ احساس جنسی ای نسبت به یک دختر خانوم نداره رو به زور مجبورش کنی که حس داشته باشه ؟!! آیا این امر شدنی هست ؟ تجربه نشون داده خیر، چون خیلی از افراد همجنس گرا بودند که برای درمان پزشکی اقدام کردند و کاملاً ناموفق بودند چون اصلاً این مساله بیماری نیست که درمان پذیر باشه
تنها راهش این هست که مغز فرد همجنس گرا رو برداری و با یک مغز دیگه عوضش کنی !
به نظرتون این ظلم نیست که حقوق این افراد نادیده گرفته بشه ؟ آیا این افراد فقط به جرم اینکه سرشت روزگار اونها رو به این صورت در آورده باید تا پایان عمر خودشون از حق رابطه عشقی و جنسی و همینطور لذت جنسی که یک نعمت خدادادی هست محروم بشن ؟
هیچ کار خدا بی حکمت نیست و ما آدمها فقط یاد گرفتیم بدون تحقیق راجع به یک مساله حرف بزنیم
البته میدونم درکش برای افراد تا وقتی که خودشون با این احساسات درگیر نشده باشند بسیار سخت و دور از ذهن هست.

Ali Kargar – سلام
لازم دیدم که تو این بحث شرکت کنم.
شما فرمودید که ما آدم ها یاد گرفتیم ک بدون تحقیق راجع به یک مسئله حرف بزنیم.
خب، باریک الله.
میخواستم از شما یه سوال کنم و اون اینه:
کجا تجربه نشون داده؟! میتونید دلیل مستند بیارید که کجا افراد برای درمان اقدام کردند و نتیجه نگرفتند؟
تازه شما میگی که درکش برای ما مشکله، چطوریه که درکش برای شما آسون شده؟!!

Bahman Kargozar – آقا می خوام یه چیزی بگم مرتبط با مطلب و البته بی ارتباط به بحثی که درگرفته است. به تعبیر مقام دقت فرمودید؟ «ازدواج جنسی» من دارم به این فکر می کنم که ازدواجی که جنسی نیست دقیقاً چه جوریه؟!!!!

Anam Ghaffari – به آقای کارگر: دوست عزیز،
موضع شما کمی عجیبه. فرض کنیم از وضع خودشون راضی هستن و اصلاً دوست ندارن برای به اصطلاح «درمان» اقدام کنن.
دوست من، چرا فکر می کنیم حق داریم با استانداردهای اخلاقی خودمون، برای دیگران تعیین تکلیف کنیم؟
گذشته از این بحث، چیزی که شما بهش می گین «درمان» برای این افراد همیشه ممکن نیست. حتی تجربه های عملهای پر هزینه (که هر کسی پولش رو نداره) تغییر جنسیت (که همیشه هم شدنی نیست) نشون داده که بعضاً این عملها فرد رو دچار مشکلات بیشتری می کنه.
همجنسگرایی یک حالت غیرنرمال مادرزادیه که نه تنها در انسانها، در همه حیوانات دو جنسی دیگه هم مشاهده می شه. (دلفینها، فیلها، سگها و …) محکوم کردن همجنسگراها یا نگاه تحقیرآمیز بهشون داشتن، درست مثل اینه که کسی رو که مادرزاد نابیناست، تحقیر کنیم یا او رو آدم کثیف و بی ارزشی بدونیم.پ

gita azari – لطفا دقت کنید…من دوستان همجمسگرا دارم و خوب احتمالا بیشتر از شما درموردشون اطلاعات دارم…متنفرم ازینکه بهشون میگید مریض! شما هنوز نمیدونید که همجنسگرا ها همه شون قابلیت "چنج"کردن ندارد…مثه خود شما آقایونن از نظرِ فیزیکی,فقط با بدنِ همجنسشون تحریک میشن…همین!

Tiboo simon – برای آقای کارگر جهت رفع شک و شبهه
بخشی از تاریخچه هموسکچوالیتی
In 1952, when the American Psychiatric Association published its first Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, homosexuality was included as a disorder. Almost immediately, however, that classification began to be subjected to critical scrutiny in research funded by the National Institute of Mental Health. That study and subsequent research consistently failed to produce any empirical or scientific basis for regarding homosexuality as a disorder or abnormality, rather than a normal and healthy sexual orientation. As results from such research accumulated, professionals in medicine, mental health, and the behavioral and social sciences reached the conclusion that it was inaccurate to classify homosexuality as a mental disorder and that the DSM classification reflected untested assumptions based on once-prevalent social norms and clinical impressions from unrepresentative samples comprising patients seeking therapy and individuals whose conduct brought them into the criminal justice system.
In recognition of the scientific evidence,[55] the American Psychiatric Association removed homosexuality from the DSM in 1973, stating that “homosexuality per se implies no impairment in judgment, stability, reliability, or general social or vocational capabilities.” After thoroughly reviewing the scientific data, the American Psychological Association adopted the same position in 1975, and urged all mental health professionals “to take the lead in removing the stigma of mental illness that has long been associated with homosexual orientations.” The National Association of Social Workers has adopted a similar policy.
Thus, mental health professionals and researchers have long recognized that being homosexual poses no inherent obstacle to leading a happy, healthy, and productive life, and that the vast majority of gay and lesbian people function well in the full array of social institutions and interpersonal relationships.
Ref:
http://www.courtinfo.ca.gov/courts/supreme/highprofile/documents/Amer_Psychological_Assn_Amicus_Curiae_Brief.pdfApr 9

Tiboo simon – More Scientific Facts:
Same-sex sexual attractions, behavior, and orientations per se are normal and positive variants of human sexuality; in other words, they are not indicators of mental or developmental disorders.
Homosexuality and bisexuality are stigmatized, and this stigma can have a variety of negative consequences (e.g., minority stress) throughout the life span
(D’Augelli & Patterson, 1995; DiPlacido, 1998; Herek & Garnets, 2007; Meyer, 1995, 2003).
Same-sex sexual attractions and behavior can occur in the context of a variety of sexual orientations and sexual orientation identities
(Diamond, 2006; Hoburg et al., 2004; Rust, 1996; Savin-Williams, 2005).
Gay men, lesbians, and bisexual individuals can live satisfying lives as well as form stable, committed relationships and families that are equivalent to heterosexual relationships in essential respects
(APA, 2005c; Kurdek, 2001, 2003, 2004; Peplau & Fingerhut, 2007).
There are no empirical studies or peer-reviewed research that support theories attributing same-sex sexual orientation to family dysfunction or trauma
(Bell et al., 1981; Bene, 1965; Freund & Blanchard, 1983; Freund & Pinkava, 1961; Hooker, 1969; McCord et al., 1962; D. K. Peters & Cantrell, 1991; Siegelman, 1974, 1981; Townes et al., 1976).Apr 9

sono quark – سيمون عزيز
رشتم پزشكيه
فقط نفهميدم كجاي اطلاعاتم ناقص بود ؟
من كه نگفتم سيفليس لوله خور خوره است!!!‏
ولي هنوزم ميتونه كشنده باشه شما فكر ميكني اوضع چطوره ؟ چقدر مراجعه ميكنند ؟
همين چند هفته پيش كيس سفيليس رو به احتضار داشتيم .
بيماري هاي اس تي دي نه تنها براي ما براي ايالات متحده هم همچنان معضله
لطف كنيد به سايت سازمان جهاني بهداشت در اين رابطه و توصيه هاش مراجعه كنيد
هدف ِ خاصي نداشتم فقط يه سري ديتا رو از كتاب هاي خودمون نقل كردم تا ديدگاه نويسنده ي اون كتاب ها رو كه حداقل از من و تمام ِ اعضاي اين جمع بيشتر مطالعه داشتن درمورد هم جنس بازي گفته باشم و اين كه مسبب چيه
من اصلا نگفتم هم جنس بازي باعث "ايجاد" ويروس شده كه سر ايجادش هنوز اختلاف نظر هست خوب دوباره حرفام رو بخونيد اتفاقا گفتم قبلا هم بوده ولي يكي از عوامل اپيدمي اون هم جنس گراها بودن
براي حرفام هم رفرنس گذاشتم ميتونيد بهشون مراجعه كنيد
در امريكا علت اصلي انتقال مسائل جنسي بود البته الان ديگه نيست .اين كه علتش در افريقا چيه ربطي به اين كه عامل اپيدميش در جهان چي بوده نداره و اين كه دقيقا علت اپيدمي در افريقا چي بوده رو به ياد ندارم
در مورد ايران هم داريم وارد فاز ِ انتقال ويروس و پخش شدنش از لحاظ جنسي ميشيم
و اين يعني فاجعه براي آينده!اين چند جمله آخر هم حرفهاي من نيست !حرفهاي خانم دكتر محرض و تيم تحقيقاتي روي ايدز در ايرانه
اگه دير جواب دادم براي اينه كه كامنتتون رو نديدم چون همزمان كامنت فرستاديم.‎

sono quark – البته همچنان منتظرم نقص اطلاعاتم رو بگيد كه واقعا نقصي بود حتما كاملش كنم‎

Tiboo simon – سوالم مربوط به موضعت رو جواب بدی حله
من سیفلیس رو چون بیشتر از ایدز کشته داد و ٥٠٠ سال هیچ درمانی برایش وجود نداشت و عامل اپیدمیش روابط جنسی زن و مرد بود و توضیحات درباره تاریخچه ایدز رو مثال زدم که نشون بدم ایدز و همجنسگرایی هیچ رابطه علت-معلولی ندارند و اگر قرار به سرزنش همجنسگرایان باشه، روابط دگرجنسگرایانه بیشتر آدم کشته
و اصولا اگر در مخالفت با همجنسگرایی به کتاب جاوتز و تاریخچه ایدز استناد کردی راه خطا رفتی چون کانتر آرگیومنتش همونی میشه که من اون بالا نوشتم.
با احترام‎

sono quark – سيمون عزيز اون لينك رو كه گذاشتم كامل بخونيد
و لطفا اگه براتون مقدوره قسمت بيماري هاي مقاربتي (اس تي دي ) از كتا اپيدميولوژي پارك يا هر كتاب اپيدميولوژي كه رفرنس جهاني و معتبر باشه رو بخونيد
واقعا واقعا واقعا از اون چيزي كه ملت فكر مي كنند اس تي دي و عواقبش در مولتي پارتنر بودن و هوموسكسواليتي
زياد تر خطرناكتر و آسيب رسان تره
ببينيد سازمان جهاني بهداشت براي جلوي اين فاجعه رو گرفتن اومده يه پروتكل ها و دستوراتي براي پيشگيري داده اون ها رو بخونيد
با وجودي كه در امريكا آموزشهاي لازم براي جلوگيري از ايدز به هم جنس بازها داده شده هنوز هم ميزانش بين اونها بيشتره
اگه احتمال انتقال بيشتر باقي اس تي دي ها رو وسرطان آنال كه در س.ك.س هاي انال منتقل ميشه رو تازه بذاريم كنار

Sh – آنال نه ، اینال لااقل
در مورد مزخرف بودن ارتباط آزادی همجنسگرایی با بنیان خانواده هم حال ندارم الان توضیح بدم چون خوابم میاد . کوارک مغزت رو به کار بنداز یکم تا وقتی میام کامنت می ذارم آماده باشه
بعد هم یاد اون دوره در امریکا می افتم که مشروب غیرقانونی اعلام شد
خدارو شکر به این شعور رسیدند که چیزی که وجود داره و همیشه وجود داشته و همیشه وجود خواهد داشت رو بی خود با قانون به دشمنی باهاش نرند‎

sono quark – ملت گودريى!لطفا اين ها رو بخونيد لينك شو بالا
گذاشتم
Little is heard today about the devastating health effects of homosexual promiscuity. A panoply of diseases�not only the well-publicized AIDS but lesser-known scourges such as hepatitis A, B, and C; herpes; cytomegalovirus; gay bowel syndrome; amoebiasis; anal warts and anal cancer; shigel-losis; chlamydia; gonorrhea; and syphilis�serve to truncate the average gay’s life expectancy to roughly 50 years. And these pestilences not only shorten lives but sharply erode quality of life.
Behavioral disorders and mental illnesses also are far more prevalent among homosexuals than their heterosexual counterparts. High rates of alcoholism, drug addiction, "spousal" abuse, depression, and suicide all militate against living to old age.
اين قسمت در مورد بيماريهايي كه درهموسكسوال ها بيشتره صحبت كرده از عفوني تا يك سري مشكلات روحي ديگه‎

sono quark – Gay sex is of particular concern because among homosexuals, promiscuity is more the rule than the exception. For example, the December 1989 Archives of Internal Medicine refers to a Los Angeles report’s rinding that gay males averaged over 20 sex partners annually. Some studies show that those in supposedly "steady" relationships are even more promiscuous, engaging in dozens of trysts a year outside the relationship.
افراد هم جنس باز طبق تحقيق انجام شده و آماري كه رفرنسش رو ذكر كرده بي بند و بار تر هستند و طبق يه آماري سالانه يك فرد هوموسكس حدود 20 شريك جنسي داشته‎

sono quark – A 1998 study that appeared in Psychological Reports used four databases to investigate the life spans of gays versus heterosexuals. It concluded that the homosexual lifestyle sliced 20 to 30 years from practitioners› life expectancy. Supporting this was a 1994 obituary investigation, which determined that the median age of death for gay males was 42 and for lesbians 49. It ran in the Omega Journal of Death and Dying.
افراد هم جنس باز چه لزبين چه گي حدود 20 سال كمتر از افراد دگرجنس باز عمر ميكنند رفرنس آمار هم ذكر شده

sono quark – Medical statistics show the gay community to be virtually awash in pathogens:
آمار هاي پزشكي نشون ميده هوموسكسوال ها میزان پاتوژن هاي بيشتري رو حمل ميكنند
� Over 50 percent of all homosexual men are carriers of the human papilloma virus, which produces anal warts and can often lead to anal cancer, according to Stephen Goldstone, assistant clinical professor of surgery at Mount Sinai Medical Center, speaking at a 1999 Gay Men’s Health Summit in Boulder, Colorado
50 در صد مردهاي هوموسكس اچ پي وي ويروس دارن كه عامل سرطان انال و ژنيتال وارت هست

sono quark – Male homosexuals are about 1,000 times more likely to acquire AIDS than the general population (National Center for Infectious Diseases, 1992).
مرد هاي هوموسكس هزار بار بيشتر احتمال ابتلا به ايدز رو دارن نسبت به جمعيت عادي رفرنس هم مركز ملي بيماري هاي عفوني امريكا‎

sono quark – Hepatitis B is about five times more prevalent among homosexuals than among heterosexual men, according to the National Health and Nutrition Examination Surveys, 1976�1994 (American Journal of Public Health).
هپاتيت ب 5 بار در هوموسكس ها بيشتر از هتروسكسهاست رفرنس هم ژرنال سلامت عمومي امريكا‎

sono quark – A young gay man has about a 5.0 percent chance of acquiring the AIDS virus by middle age, and the incidence of gonorrhea rose 74 percent among homosexuals from 1993-1996 (New York Times, November 23,1997).
5 در صدر احتمال ايدز تا سن ميانسالگي در مردهاي هوموسكس‎

sono quark – Behavioral and mental disorders are likewise widespread in the gay community. Among the evi dence is the following:
� A 1992 Boston study found that of 262 gay male subjects, 49 percent used drugs with sex, 9 percent weekly; 57 percent used alcohol with sex, 9 percent weekly (AIDS).
� Forty-six percent of homosexual and bisexual youths in a 1997 study of Massachusetts high school students had attempted suicide in the preceding year (Newsweek).
� Forty percent of male homosexual subjects had a history of major depressive disorder (Archives of General Psychiatry, February 1991; Comprehensive Psychiatry, May/June 1993). �TheEditor

sono quark – و د اخر اين ه مسئله افراد دو جنسي فرق ميكنه اونا ميتونند جراحي انجام بدن و يك جنسيت رو انتخاب كنند و هم جنس باز محسوب نميشن
خدا لعنت كنه هر كسي رو كه اينقدر اين مسئله رو تابو كرده كه نميذاره درست در موردش اطلاع رساني بشه و بعد ها باعث عواقب غير قابل برگشتي براي آيندگان خواهد شد

sono quark – در مورد اس تي دي و بروزش در روابط خارج از ازدواج مولتي پارتنر بودن اگه كسي مايل بود در موردش مطلب ميذارم‎

Shاوکی آقای کوارک می پذیریم بسیار پرخطره برای خودشون بحث ما سر این نبود اصلا ، من مرور هم کردم ندیدم تغییر بحثی رو کسی که تمایلات همجنسگرایانه داره اصولا میره کار خودش رو می کنه منتظر قوانین در پیت باقی نمی مونه . دیگه از ایران بدتر نیست که مجازات اعدام داره . ایدز حداقل یه 5 سال ده سالی بعدش زندگی داره بهتر از اعدامه . یعنی در عین بدترین عواقب ادامه داره قضیه . البته خیلی ها ممکنه ندونند قضیه ی اعدام رو و به اعدام محکوم شده باشند ، اگه می دونستند بیشتر مخفی کاری می کردند
بحث بر سر حقوقشون بود که به نظر من با حقوق بقیه هیچ تفاوتی نداره . حالا در مورد پذیرش فرزند اوکی جای بحث هست
بنیان خانواده هم که گفتم ، مسئله اینه که زورکی شکل نمیگیره . اینهمه خانواده ی گه بوده تا الان به خاطر هزار دلیل مزخرف ازدواج ، بسه دیگه . کسی که گی یا لزبین هستش رو به زور نمیشه ننه بابای یه خانواده ی کلاسیک کرد . بهتره خانواده بمونه برای اونهایی که واقعا می تونن بهش معنی بدن نه اینکه به زور هزار عامل بیرونی از جمله قوانین ، از جمله مسائل اقتصادی و خیلی چیزهای دیگه به ازدواج رو میارن‎

Sh – در مورد آمار هم جای بحث زیاده
چند درصد پزشک های همجنسگرا به بیماری های مربوطه دچار شده اند؟
این آمار رو کسی به من بده تا بتونیم سر عامل مهم دانش نسبت به بیماری ها و روش های پیشگیری ، بحث کنیم
اصلا به تفکیک تحصیلات همجنسگراها، آمار درصد بیماری ها و مشابهات داده بشه .

sono quark – اولا كه ايدز هميشه دوره ي بي علامت 5 ساله يا 10 ساله رو نداره و تازه شما فقط ايدزو در نظر گرفتي ولي طبق مطالبي كه گذاشتم ليست بلند بالايي رو كه گذاشتم در اين افراد بيشتره
هركدومشون واقعا آزار دهنده ان
يه بار تجربه سيفيليس يا اچ پي وي اگه داشته باشيد مي فهميد چي ميگم
ولي sh
عزيز الان من داشتم سر اين قضيه با سيمون گرامي بحث مينمودم اولا!
دوما پزشك ها ي هم جنس گرا رو راستش هنوز سرچ نكردم ببينم تحقيقي شده يا نه ولي چه ربطي داره ؟
فرض كنيم تعدادش بيشتر در بياد نه چيزي رو رد ميكنه نه چيزي رو تاييد
فرض كنيم كمتر در بياد باز هم همين طور
براي اين كه فاكتور هاي مخدوش كننده زيادن
ميزان ايمني افراد فرق ميكنه
و بايد حجم نمونه كافي داشته باشيم
وتازه فرض كنيم كه اونها مثلا به دليل اطلاع بالاشون كمتر مبتلا بشن يعني شما ميگيد بايد حداقل يه 6 واحد براي عموم افراد
روان شناسي ، اپيدميولوژي ، گوارش ،
قارج شناسي
باكتري شناسي ، ويروس شناسي
اورولوژي بگذرونند ؟
البته حرفتون رو كاملا قبول دارم كه آگاهي ميزان ابتلا به اس تي دي رو پايين مياره ولي هم چنان با آگاهي دادن هم ميزان بيماري هاي مقاربتي در اين ها بيشتره
مولتي پارتنر ها در اين افراد خيلي بيشتره
من اصلا با قوانين كار ندارم حالا حكمش هر چي هست من با اثراتي كه ميذاره كار دارم
ويكي از روش هاي بررسي اين كه چيزي قانوني عرفي و…باشه هم همين اثراتش بر جامعه اقتصاد و سلامت عمومه
بيماريهاي اس تي دي فقط گريبانگير اونا نميشن اين بيماري ها بعدا گريبان بقيه رو هم ميگيرن
و اصولا براي همينه كه جمع هاي مبارزه با بيماري هاي عفوني و اپيدميولوژيست ها شكل گرفتند
وگرنه بيكار كه نيستند برن سر زندگيشون بگن
هر كي ميخواد هم جنس باز باشه
هر كي ميخواد مولتي پارتنر
هر كي خواست تك پارتنر!
و اگه اينكارو بكنند كلا نسل انسان منقرض ميشه و همه ميتونيم خوشحال باشيم
در مورد جنبه هاي رواني هوموسكسواليتي هم نظر نميدم چون كتابي نخوندم در موردش
فكر هم نكنم با اين كه يكي بگه من موافقم يكي بگه مخالفم قضيه حل و فصل بشه
نياز به مطالعه و تحقيقه
كه براي اين افراد با گرايش بالاي هم جنسي چه بايد كرد

sono quark – بحث در مورد آمار زياده هم براي من شرح بديد يعني چي ؟
مسلما افرادي كه آمار هاي توي كتاب اپيدميولوژي رو ميذارن از من و شما در مورد آمار بهتر مي فهمند.‎

Sh – البته قبل از کامنتم بگم که بار صحبت رو شما و تیبو بالا بردید تشکر و تقدیر بعد منظورم میزان آگاهی بود و تاثیرش بر گرفتن بیماری ها. و اصلا خود اینکه چرا با وجود آگاهی از خطرات بهشون بی توجه ن مردم ، موضوع بحث روزیه در امریکا فکر کنم.
کلا من با روش های قانونی محدود کننده مخالفم و در اینجا هم طرف روش های درمانی و آگاهی بخشی برای تصمیات شخصی رو می گیرم . نسل بشر هم که منقرض نمیشه ، این جمله ت احساسی بود کمی
می تونی بگی ضررهای مالی شدید برای هر کشور داره این بیماری ها و مرگ و میرها که قابل بحث و مهمه قطعا نیاز به مطالعه و تحقیق داره چون یکی از مسائل کامپلکس هستش ، فقط بعد پزشکی و روانشناسی نداره ، به ده رشته حداقل مرتبطه از فلسفه و جامعه شناسی تا پزشکی‎

Sh – وقتی از آمار میگم، معنی اینه که به صورت جزئی تر باشه تا بتونم اثرات فاکتورهای مختلف رو ببینم . اینطور خیلی کلی گوئیه
بعد هم نگفتم که به نمونه گیری و روش های محاسبه ی آزمون های فرض شک دارم که . می خوام دقیق ببینم‎

Tiboo simon – سونو کوارک موضعت رو نگفتی بلاخره
همجنسگرایی از نظر تو بیماریه و وجودش بده و باید حذف بشه از جامعه جهانی چون در ایدز مقصره، یا نه؟
از نوت هایی که گذاشتی حدس میزنم معتقدی همجنسگرایی بده و بیماریه و همجنسگرایان الکلی، معتاد و بیمارند
هم گودری عزیز همه این صحبت های شما تا همین ٤٠ سال قبل به شدت طرفدار داشت اما همگی با دلیل و مدرک و مطالعه رد شد.
به متن کوتاه تاریخچه همجنسگرایی که بالاتر برای آقای کارگر گذاشتم مراجعه کنید
این لینک جالب هم درباره پرونده همجنسگرایی در سوپریم کرت ایالت کالفرنیا
خوندنیه و کلی اطلاعات میده
http://www.courtinfo.ca.gov/courts/supreme/highprofile/documents/Amer_Psychological_Assn_Amicus_Curiae_Brief.pdf
گمون نکنم بحث دلیلی برای ادامه پیدا کردن داشته باشه، برای هر آرگیویی که مطرح کردی کانتر آرگیومنت وجود داره

Tiboo simon – یک نکته دیگه هم این که حقوق همجنسگرایان در کشور ما متاسفانه خیلی مونده تا به رسمیت شناخته بشه ما فعلا همون قدم هایی که جوامع دیگه مدتها قبل برداشتند تا به حقوق همجنسگرایان برسند رو باید برداریم
حقوق اقلیت های دینی، قومی، زنان، کودکان .. را وقتی تونستیم به رسمیت بشناسیم و اجرا کنیم اونوقت جدی تر میشه به حقوق همجنسگرایان پرداخت

R A – اول درودی می‌فرستم بر گیتا آذریِ عزیز. گیتا خانوم! تهران تشریف دارید؟
خوب این هم مشارکت من در بحث:
هر چقدر جنابِ سایمون اصرار می‌کند، دکتر سونو کوآرک موضعش را معلوم نمی‌کند. خیلی خوب. من موضعِ دکتر کوآرک را تا همینجایی که اعلام کرده صورت‌بندی می‌کنم. از خواندنِ نانوشته‌هایِ بین خطوط‌ش پرهیز ‌می‌کنم، گرچه خطِ آخرِ نتیجه‌گیریِ نتیجه‌نگرفته‌اش را که شاید خودش به آن آگاه نبوده است، نمی‌توانم نخوانم.
1. آمار منتشره در رفرنس‌هایِ علمی نشان می‌دهند که احتمالِ ابتلایِ همجنسگراها به بیماری‌هایِ بسیار خطرناکِ مقاربتیِ مُسری بیشتر از دگرجنسگراها است. (راستی این وسط دوجنسگراها کجا رفتند؟)
2. همه‌گیر شدنِ این بیماری‌ها حیاتِ نوع انسان را بر روی کره‌ی ارض به خطرِ جدی می‌اندازد: "كلا نسل انسان منقرض ميشه و همه ميتونيم خوشحال باشيم".
3. اینکه گفته بشود که "هر كي ميخواد هم جنس باز باشه هر كي ميخواد مولتي پارتنر هر كي خواست تك پارتنر"سخنی نامسئولانه است، چرا که مسأله‌ای با پیامدهایِ جمعی را به حوزه ی آزادیِ فردی محوّل می‌کند و از اثراتش بر «جامعه و اقتصاد و سلامتِ عمومی» (بر صفتِ «عمومی» دقت کنید) غفلت می‌کند.
خوب، این مقدماتِ دکتر کوآرک است. کوآرک از نتیجه‌گیری کردن از این مقدمات خودداری می‌کند. مقدماتِ دکتر کوآرک، اما، تیپیکِ ادّله‌‌ای است که در توجیه سیاست‌گذاری و مداخله‌یِ دولت در تحدیدِ آزادی‌هایِ فردی اقامه می‌شود. برایِ خوانندگانِ این مقدمات هم کاملاً موجه است که، همان طور که از چنین مقدماتی معمولاً نتیجه‌گیری می‌شود، این نتیجه‌یِ نانوشته را در آخر بخوانند که «پس یک نهادِ صاحبِ حقِ نمایندگی از جامعه (مثلِ شورایِ قبیله، کدخدا، والی، دولتِ سیاست‌گذار) باید پا پیش بگذارد، و چون خطرِ همجنسگراها برایِ جامعه‌، اقتصاد، و سلامتِ عمومی بیش‌تر از اکثریتِ دگرجنسگرا است، به نمایندگی از جامعه محدویت‌هایی را بر آزادیِ انتخابِ فردیِ همجنسگراها اِعمال کند.»
پس می‌بینید که این مقدّمات «تحدیدِ آزادیِ فردیِ» بخشی از جامعه (اقلیت همجنسگرا) را مدلّل و موجّه می‌کند، حتی اگر نویسنده‌یِ آن به آن آگاه نبوده باشد. البته تحدیدِ آزادیِ فردی افرادی از جامعه که به آزادیِ فردیِ دیگران تجاوز می‌کنند، ناموجّه نیست که کاملاً موجّه است. اما توجه! توجه! اقلیتِ همجنسگرا آن بخشی از جامعه مثلِ اقلیتِ دزدان، اقلیتِ قاتلان، اقلیتِ گردنه‌گیران، اقلیتِ متجاوزان و … نیست که دزد، قاتل، گردنه‌گیر، متجاوز، … به دنیا نیامدند، بلکه مرتکبِ دزدی و قتل و گردنه‌گیری و تجاوز و … شدند، و با ارتکابِ این کار حقِ ««فردیِ»» یک فردِ دیگر را نقض کردند.
اما دقت کنید که انتقالِ یک بیماریِ مقاربتیِ مهلک به یک فرد (مثلاً یک زنِ دگرجنسگرا) از طریقِ سکس با یک فردِ دیگر(یک مردِ دگرجنسگرا، دوجنسگرا، یا همجنسگرا) که قبلاً فعالیتِ جنسیِ همجنسگرایانه داشته و از آن طریق ناقلِ ویروسِ اچ.آی.وی شده، هر چقدر هم که برایِ آن فرد (منظور آن زن) عواقبِ مهلک داشته باشد، ««نقضِ آزادیِ فردی»» آن فرد (آن زن) نیست که بخواهد مبنایی برایِ تحدیدِ آزادیِ آن شریکِ جنسیِ ناقلِ بیماری از طرفِ نماینده‌یِ جامعه شود، چه برسد به این که مبنایی برایِ تحدیدِ آزادیِ فردیِ تک تکِ افرادِ یک اقلیتی شود که آن فردِ ناقلِ بیماری به آن انتساب داشته است. (این «چه برسد» خود نکته‌‌یِ بااهمیتی در ردِ این گونه استدلال است.)
اگر فردی تجاوزِ جنسی بکند این عملش نقضِ آزادیِ و حقوقِ فردیِ کسی است که به او تجاوز شده است، چه این تجاوز منجر به انتقالِ بیماریِ مقاربتیِ مهلک از متجاوز به قربانیِ تجاوز بشود و چه نشود، و آن تجاوز، از آن رو که نقضِ آزادیِ فردی صورت گرفته است، مستوجبِ کیفر است. اما اگر کسی با علمِ به اینکه سکس ممکن است هر چقدر هم ایمن باشد، باز هم منجر به انتقالِ بیماریِ مهلکِ مقاربتی بشود، (با توجه به این که دانستنِ فردِ ناقلِ بیماری از فردِ سالم دشوار و شاید غیرممکن است) «انتخاب» بکند که با کس دیگر فعالیت جنسی انجام دهد، چه اگر مبتلا بشود و چه نشود، خودش مسئول بوده و هست و خواهد بود و عواقبِ چنانِ بده‌بستانِ جنسی‌ِ داوطلبانه‌ای مبنایی برایِ نقضِ آزادیِ فردیِ هر یک از آن دو نخواهد بود.

sono quark – sh
عزيز
با شما موافقم كه يك مسئله كمپلكسه و بايد بررسي بشه
از ابعاد فراوان و بعد در موردش تصميم گيري بشه
خوبه بالاخره يه جا به تفاهم رسيدم !!!:

sono quark – RA گرامي
ديدگاهمو گفتم هزار بار بين ِ صحبت هام
من از جنبه ي روانپزشكي هنوز در مورد اين افراد مطالعه اي نكردم
تا وقتي هم مطالعه جامعي اونم از منابع معتبر كه رفرنس جهاني هستند نداشته باشم به چه حقي بگم بيماري هست يا بيماري نيست ؟
من فقط معتقدم آسيب ِ جسماني به سلامت عمومي ميزنه همين كه اين عقيده ي من نيست عقيده ي يك سري از هم رشته اي هاي منه كه روي اين قضيه از بعد اپيدميولوژيك و عفوني كار كردند
آخه عزيز من
بيماري هاي اس تي دي رو برو بخون
راه هاي انتقالشو بخون
ببين آيا فقط محدود به هم جنس گرا ها ميمونه يا نه
بعد بيا دوباره بحث كنيم
درست مثل ِ اينه كه شما بگي جريمه كردن ِ يك فردي كه مشروب مصرف كرده و داره با سرعت بالا رانندگي ميكنه در حالت مستي و گرفتن ِ ماشينش
تحديد ِ آزادي فرديه ! دلش خواسته مشروب بخوره و رانندگي بكنه

اين آزادي فردي آسيب به ديگران ميرسونه
فقط وقتي ميتونيم در مورد اين فرد از حقوقش دفاع كنيم كه رانندگي نكنه در حالت ِ
مستي و عواقبشم خودشو در بر بگيره
فكر كنم اين از اصول ابتدايي حقوق اجتماعي باشه‎

Kaiser Niknam – Like @ sono quark
براي ار. اي
پس با احتساب استدلال شما اگر کسي تصميم به خودکشي گرفت و اگه دولت از اين کارش ممانعت کرد، نقض حقوق شهروندي محسوب مي شه. پس با احتساب استدلال شما اگه يه مازوخيست تصميم بگيره از طريق شکنجه به لذت جنسي برسه و دولت بازداشتش کرد، نقض حقوق شهرونديه. (مازوخيسم رو هم نوعي گرايش جنسي بدونيم)‏
منم بايد حرف سونو رو تکرار کنم و بگم نه ميگم و نه مي دونم همجنسگرايي بيماري هست و يا نه ؛ ولي استدلالهاي بيان شده سست هستن و در موارد مشابه پذيرفتني نيستن.‏
حالا اگه متني هست که نشون مي ده به طور کلينيکي همجنسگرايي بيماري نيست، من تسليمم
پانويس 1: اينکه همجنسگراها، همجنسگرا به دنيا مي آن، نقض گزاره "همجنسگرايي بيماري است" نمي با شد چون خيلي از بيماريها مادرزادي هستن
پانويس 2: اينکه درصدي از افراد هر جامعه اي همجنسگرا هستن، نقض گزاره "همجنسگرايي بيماري است" نمي با شد چون مبتلايان به هر بيماري درصدي از جامعه رو تشکيل مي دن
پانويس 3: اگر هم همجنسگرايي بيماري باشه، من با برخورد حذفي و حتي طردي مخالفم‎

Tiboo simon – موافقت کلی با آر-آ
هنوز سونو کوارک عزیز موضعت رو مشخص نکردی در نتیجه فرض می کنم مواضعت هموناست که آر-آ گفته
چنین موضعگیری: چون یک بیماری (اینجا ایدز) شدتش در یک گروه خاص (اینجا همجنسگرایان) در جامعه شدیدتر از گروه های دیگر (اینجا دگرجنسگرایان) است و کلی خرج برای سیستم ایجاد می کنه اصلا اون گروه اخه و باید حذفش کرد و غیرعادیه و … خیلی موضعگیری خطرناکه.
بعدا که اپیدمیولوژی بیماری ها رو می خونی خواهی دید که مثلا فشار خون، دیابت، انواع عفونت های ویروسی مقاربتی (هرپس-سیمپلکس، پاپیلوما ویروس)، فیبرویید رحم در خانوم ها، انواع خاص بیماری های خونی و عفونی… در میان افریکن-امریکن ها به شدت رایجتر از سفیدپوستانه. مجموعه ای از علل و عوامل از ژنتیک تا محیط و شیوه زندگی این وسط دخیلند که بحثمون نیست
فقط باید بشینی چرتکه بندازی که همین دو قلم دیابت و فشار خون بالا در جامعه سیاه پوستان چه بار عظیمی بر سیستم بهداشتی – درمانی آمریکا وارد می کنه

اما هیچوقت هیچ جا نخواهی شنید که کسی بگه اصلا بیاییم از شر سیاه پوستان خلاص شیم یا چرتکه بندازه بگه سیاه پوستان اونقدر که به سیستم ضرر مالی می زنند سوداوری ندارند پس اخند و بدند.. چون خیلی ساده اینها انسانند که داریم دربارشون حرف میزنیم
استفاده ای که ازین اطلاعات آماری می کنیم جهتش اینه که پس برنامه های تشخیص سریع و پیشگیری و درمان و آموزش باید با تمرکز بالاتری روی گروه افریکن – امریکن انجام بشه چون آسیب پذیرتره

الان که تو انقدر امار ارایه کردی که شدت بیماری ایدز در میان همجنسگرایان بیشتر ازدگرجنسگرایانه، نباید به این نتیجه برسی که نقصیر همجنسگراییه و بده و بزنیم نابودشون کنیم/ باید به این نتیجه برسی که مثلا آموزش های مربوط به پیشگیری از ایدز و سایر بیماری های مقاربتی باید برای همجنسگرایان جدی تر باشه یا مثلا باید کاندوم راحتتر در اختیارشون گذاشت و …

Tiboo simon – برای کایزر
بله، ٤٠ سال قبل معلوم نبود که همجنسگرایی بیماری هست یا نیست / اصلا در اولین طبقه بندی دی.اس.امِ کالج بیماری های روانی آمریکا در سال ١٩٥٢ به عنوان بیماری طبقه بندی شد اما مطالعات و تحقیقات در نهایت رای بر نرمال بودن همجنسگرایی داد و در سال ١٩٧٣ از لیست بیماری های روحی-روانی حذف شد.
سازمان بهداشت جهانی هم در سال ١٩٩٠ همجنسگرایی را از لیست بیماری ها حفظ کرد و در نهایت چین هم در سال ٢٠٠١ همجنسگرایی را به عنوان پدیده نرمال به رسمیت شناخت و از لیست بیماری های روحی – روانی حذف کرد.‎

Tiboo simon – re-writing the scientific facts :
Same-sex sexual attractions, behavior, and orientations per se are normal and positive variants of human sexuality; in other words, they are not indicators of mental or developmental disorders.
Homosexuality and bisexuality are stigmatized, and this stigma can have a variety of negative consequences (e.g., minority stress) throughout the life span
(D’Augelli & Patterson, 1995; DiPlacido, 1998; Herek & Garnets, 2007; Meyer, 1995, 2003).
Same-sex sexual attractions and behavior can occur in the context of a variety of sexual orientations and sexual orientation identities
(Diamond, 2006; Hoburg et al., 2004; Rust, 1996; Savin-Williams, 2005).
Gay men, lesbians, and bisexual individuals can live satisfying lives as well as form stable, committed relationships and families that are equivalent to heterosexual relationships in essential respects
(APA, 2005c; Kurdek, 2001, 2003, 2004; Peplau & Fingerhut, 2007).
There are no empirical studies or peer-reviewed research that support theories attributing same-sex sexual orientation to family dysfunction or trauma
(Bell et al., 1981; Bene, 1965; Freund & Blanchard, 1983; Freund & Pinkava, 1961; Hooker, 1969; McCord et al., 1962; D. K. Peters & Cantrell, 1991; Siegelman, 1974, 1981; Townes et al., 1976)

R A – برایِ دکتر کوآرک: در جامعه ای که به آزادی و حقوقِ انسانیِ فردِ بشر احترام می گذارد، آزادیِ فردی زمانی محدود می شود که به آزادی و حقِ فردِ دیگر آسیب برساند. در چنینِ جامعه ای حوزه ی خصوصی بدون هیچ گونه شرط و شروطی محترم است چرا که تجاوز به آن نقضِ بلافاصله ی آزادیِ فردی است، و اساساً در حوزه ی شخصی مسأله ی تزاحمِ آزادیِ این فرد و آزادیِ آن فرد وجود ندارد. این در حوزه ی عمومی است که حد و حدودِ آزادیِ فردی تبدیل به یک مسأله می شود. خیابان حوزه ی عمومی است، اگر کسی بی مبالات در آن رانندگی کند حقِ حیات افرادِ دیگری که از این حوزه ی عمومی استفاده می کنند را به خطر می اندازد، بنابراین تحدید آزادیِ راننده ی مست موجه است. عذر می خواهم، ولی کیر و کس و کونِ افراد و احساساتِ عاشقانه آنها حوزه ی عمومی نیست؛ حوزه ی خصوصی است. بده بستان داوطلبانه و رضایتمندانه ی جنسی و عاطفیِ دو فرد هم مادامی که به فردِ دیگر آسیب نمی رساند، مسأله ی جامعه یا نماینده ی جامعه نیست و نباید باشد.
دقت بفرمایید که اگر مسآله ی تزاحم حقوقِ فردی یا همان آسیب رساندنِ آزادیِ فردی به آزادیِ دیگران را تا این حد که شما در نظر دارید، موسّع کنیم، آن گونه که از نگاهِ شما به مساله ی سلامتِ عمومی بر می آید، آن گاه مردانِ مسلمانِ معتقد به حرمتِ نگاه به مویِ زنانِ نامحرم هم می توانند نه بر اساس زورگویی بلکه تنها بر اساسِ تزاحمِ آزادیِ پوششِ فرد فردِ زنانِ جامعه با آزادیِ دینی و وجدانیِ خود، و طلبِ محترم شمردنِ آزادیِ وجدانیِ خود خواستارِ حجابِ اجباری شوند؛ چرا که هر تارِ موی زن در کوچه و خیابان برایِ مردِ مسلمانِ مؤمن تحدیدِ حوزه ی دید او ست. مثال های از این دست بسیار می توان زد.
برای سایمون: متشکرم بابتِ رفرنس های علمی که در دسترس و در تخصص من نیست. البته دوستان اگر مدخل هوموسکشوالیته را در ویکیپدیا مطالعه بفرمایند، ارجاعات به منابعِ علمی رسمی را هم خواهند یافت.
برای قیصر: رفتارهای جنسی تنوع بسیار دارند. کسب لذتِ جنسی از طریقِ دریافتِ درد هم یکی از اینها است برایِ گروهی از همنوعانِ من و شما. البته که محترم است.
برای شیدا: چه می شود کرد. ردِ مغالطاتِ تحدیدکننده ی آزادی فرد نیاز به دقت دارد.

R A – برایِ دکتر کوآرک: واردِ بحثِ بیماری بودن یا نبودنِ همجنسگرایی نشدم، نتیجه گیری درباره ی آن موکول به مراجعه ی خودتان به لیست بیماری هایِ سازمان بهداشت جهانی و منابعِ معتبرِ دیگر است که انجام خواهید داد. و البته دلیلم آن بود که چه همجنسگرایی بیماری باشد و چه نباشد، ادله ی له یا علیه تحدیدِ آزادیِ فردِ همجنسگرا مستقل از بیماری بودن یا بیماری نبودنِ همجنسگرایی است. بشرِ بیمار باز هم بشر است.
برای سایمون: راستی، اشاره ات به فلسفه ی استفادی از آمار در علم پزشکی و موضوعِ امریکایی هایِ افریقایی تبار بسیار عالی بود.‎

Kaiser Niknam – سيمون جان ممنون از ريفرنسهات. حتما مي خونمشون
فقط يه نکته مي مونه. اونم اينه که ايآ هر رفتاري که طبيعي باشه، بايد پذيرفته باشه در فرهنگ اجتماعيمون؟ براي نمونه ايا اين که پسرا به دخترا جذب مي شن و متلک مي گن ال جلب توجه چون طبيعيه باد پذيرفته بشه؟ ترويج بشه؟ توجيه بشه؟ نقش فرهنگ چيه اين وسط؟‎

Tiboo simon – اگر یک همجنس سر کوچه یقه منو گرفت و با اصرار ازم خواست برخلاف میلم باهاش رابطه جنسی داشته باشم درجا زنگ میزنم ١١٠ همونطور که به رفتار آزاردهنده متلک گویان و مزاحمان غیر همجنس اعتراض خواهم کرد
(بحث درباره نحوه اعتراض به این آخری همین اواخر کلی داغ بود ؛)
اما اگر دو نفر با تفاهم با هم رابطه جنسی دارند به من چه / طبیعت بعضی ها رو همجنسگرا قرار داده بعضی دیگر رو دگرجنسگرا‎

Kaiser Niknam – نه سيمون. منظورم رو بد رسوندم
فرض کن من و شما همسايه ايم و من ميام تو خونه ام مواد منفجره انبار مي کنم.
من بر اساس اصل مالکيت شخصي اين کار رو کردم، ولي هر اشتباه کوچيکي ممکنه باعث بشه تو و ديگران تاوان سختي بديد. حالا به نظر تو کار من درسته يا نه؟ يعني اگه تو همسايه ام باشي، ساکت مي شيني و چيزي نمي گي؟

Tiboo simon – والا کایزر جان من بمب ممب بیلمیرم
(ترکی هم دارم کم کم یاد می گیرم توی گودر ؛)
طبیعت یک عده رو همجنسگرا قرار داده اونها هم به اندازه من که طبیعت دگرجنسگرا قرار داده، انسانند، هوش و خلاقیت و انواع توانایی ها رو دارند، بیمار نیستند و مثل من که به روش انسانی نیاز جنسیم رو براورده می کنم حق دارند به سبک خودشون پی رفع نیاز و لذت باشند

A P – @Kaiser.
قیاس همجنسگرا و بمب ، کاملا نشاندهنده بالانس ذهنی و دیدگاه واقع بین و متعادل شما به موضوع است .
آخه مرد مومن ، طرف نهایت اثری که بخواد داشته باشه اینه که یه صدای کمی از اطاق خوابش بیاد ، بمب کجابود ؟
مطمئن باش اون بابا هر کاری که در اطاق خوابش بکنه ، هیچ آسیبی به تو و امثال تو نمیرسه ! مگر اینکه در تیر رس شون باشی !!!!!!

Kaiser Niknam – برای سیمون و ای پی
من بابت سو تفاهم پیش اومده عذر خواهی می کنم. هدف مقایسه همجنسگرایی با نگهداری مواد منفجره از جهت خطرناک بودنشون نبود، منظورم دقیقا این بود که ایا هر رفتاری که ریشه طبیعی و غریزی داشته باشه ایا این دلیلی می شه که به عنوان یک رفتار اجتماعی سالم پذیرفته بشه یا نه؟
برای سیمون
سیمون جان من درباره ریفرنسهات اینو پیدا کردم
http://wapedia.mobi/en/Homosexuality?t=3
اینو بخونم، همونی هست که شما در باره دفاع از همجنسگرایی تو ذهن داشتید؟‎

sono quark – من فکر کنم حرف هام رو زدم
سیمون به خدا نمی فهمم منظورتو که هی میگی موضعتو بگو !!!‏
ولی ببینید اولا فقط ایدز نیست بیماری های اس تی دی همین چند قلم نیستند بحث ایجاد مشکلات جدیده مثلا انال کنسر بر اثر اچ پی وی که قبلا به ندرت در رابطه های دگر جنسی مشاهده میشد
بعدشم ببینید حرف شما قبول که باید آموزش زیاد بشه
ولی اگه اون لینکو خونده بودید میدیدید که نوشته"" با وجود آموزش ها همچنان میزان بیماری ایدز و باقی در این افراد بالاست""
یه دلیلشم اینه که طبق تحقیقی که در اون لینک اومده بود بی بند و باری جنسی در هم جنس گرا ها بیشتره وبرخی در سال 20 شریک جنسی داشتند
و این که برای جلوگیری از بیماری های عفونی مثل اس تی دی باید چه کار کرد رو معذرت رو میخوام نه من تعیین میکنم نه شما !
کسی که سواد ِ این کارو داره پروتکل میده تحقیق کرده و آمار داره .
چون این یک تخصصه و همه جا پذیرفته شده است حالا چه این جمع قبول کنه یا نه یه توصیه هایی هست که کم ترین خسارت رو به جامعه وارد میکنه .
و اون کاهش رفتار هم جنس بازی محدود کردن پارتنر به یک نفر نداشتن رابطه های مشکوک و محدود کردن رابطه های خارج از ازدواج و امثال ِ اینه.
اما که این با افراد باید چه کار کردو من نمیدونم .چون هنوز نمیدونم تا چه حد بیماریه تا چه حد دست خودشون نیست.
یک عده که واقعا دست خودشون نیست اصلا بای سکسوال هستند اینا واقعا قضیه شون فرق میکنه‎Apr 10

sono quark – RA عزیز
من واقعا نمی فهمم شما دقیقا منظورتون چیه .
ببینید یه نفر داخل خونه ی خودش مشروب میخوره ولی بیرون خونه رانندگی میکنه
و به خاطر مستی تصادف میکنه آیا جریمه ی این فرد تحدید حقوق فردیه ؟
بیماری های اس تی دی هم همین طور هستند عوارضش مشکلاتش به بقیه هم آسیب میزنه
یه روز ممکنه آسیبش به خود شما هم برسه
برید راه های انتقالش رو بخونید.
هپاتیت که فقط به طریق جنسی منتقل نمیشه ایدز هم همینطور
این بیماری های اپیدمی خواهند شد
البته این مسئله برای افراد مولتی پارتنر جامعه هم مطرحه
کاش به جای این که این همه از هم جنس گرایی و حقوقشون حرف می زدید از بچه های هموفیلی که با خون ِ آلوده و به خاطر غرایز یک نفر دیگه به ایدز مبتلا شدن و دارن جلوی چشم پدر و مادرشون آب میشن و آینده هم براشون تاریک و تاره هم ، همین قدر دفاع میکردید
من حق میدم که به نظرتون اصرار من خنده دار بیاد روی موضعم .بحث در صد و احتماله حتی اگر احتمال کاهش ایدز یک درصد هم باشه برای من می صرفه چون من دیدم افراد مبتلا به ایدز رو من دیدم تباه شدت زندگی هاشونو من دیدم افراد ی که بی گناه قربانی میشند ..من دیدم فاز آخر ِ این بیماری رو …
فکر میکنید خیلی خوشاینده که صبح روزی رو که یک عده با قشنگی شروع میکنند من با دیدن پسر 19 ساله دانشجوی سخت افزار صنعتی شریف شروع کنم که به علت اسهال طولانی مدت تحت بررسی قرار گرفته و اچ ای وی مثبت در اومده به علت مولتی پارتنر بودن و دوست دخترهای متعدد
امیدوارم روزی وضعمون مثل افریقا نشه که 80 درصد اچ ای وی مثبت باشن اعضای یک کشور .شوخی بردار نیست .‎

R A – دکتر جون، کوآرک
من که مساله ی تزاحم حقوق و آزادی های فردی رو بهش واقف ام و بهش تاکید دارم و گفتم که البته آزادی راننده ی مست را باید محدود کرد، فرقی هم نمی کنه که مشروب رو تو خونه اش خورده باشه یا تو خیابون.
قربونت برم، مساله ی سلامت عمومی فقط دغدغه ی شما نیست. این کشورهایِ اروپایی و امریکای شمالی و ژاپن و استرالیا که قانون اساسی هایی دارند که به حقوق فردی احترام می گذارند، و در کنار اون حکومت هایِ ملی هم دارند و وزارت بهداشت هم دارند، و آژانس های پژوهشی عریض و طویل دارند که در مورد مسائل پزشکی و سلامت عمومی تحقیق می کنند، و این ارجاعاتی که شما می دی و آماری که می دی حاصل تلاش اونها ست، هیچ کدوم به این نتیجه نرسیدند که پس باید شیوه زیست یک همجنمسگرا رو انکار کرد و آزادی انتخاب اون رو گرفت.
اون کامنتی رو که سایمون درباره ی اختلاف امریکایی های افریقایی تبار با سفیدپوستان در احتمال ابتلاشون به بیماری های مختلف نوشت رو دوباره بخون. قربونت برم از آمار و ارقام پزشکی هر چی در بیاد، «تبعیض سیستماتیک» علیه بخشی از افراد جامعه که در بشر بودنشون فرقی با اکثریت ندارند، نباید در بیاد. البته در نوشته هات به صراحت همچین چیزی نگفتی، اما خوب نوع استدلالت خطرناکه. می دونی، بین نازی های هم بوده پروفسور فیزیولوژی و بیولوژی و پزشکی که مطالعه می کردند می دیدند بین نژاد آرایایی و نژاد غیرآریایی فرضاً اختلافهایی وجود داره از نظر فیزیولوژیک، بعد این رو پایه ای قرار می دادند برای این نتیجه گیری که پس حالا باید اون نژادها رو سرکوب کرد و بهشون تبعیض روا داشت.
اگر یهودی و مجاری و رومانیایی در بشر بودنشون با آلمانی فرقی نداره، همجنسگرا و دوجنسگرا هم در بشر بودنش فرقی با دگرجنسگرا نداره. مواظب باش تهِ استدلال هات به کجا خواهد رسید. قربانت.‎

Tiboo simon – راستی کوارک
(بحث همجنسگرایی که تموم شد – تو هرچقدر هم بگی انواع خفن بیماری ها در یک گروه انسان شایعتر از گروه دیگه ابدا دلیل نمیشه بگیم اون گروه انسانی بده و نباید باشه/فقط نتیجه این میشه که باید به اون گروه از لحاظ پزشکی بیشتر رسیدگی کرد)
اما حدود یک ماه پیش یک کامنت گذاشتم از یک کنفرانس پزشکی که برای من خیلی بحث آموزنده بود.
تو گودر متاسفانه نمیشه خیلی برگشت عقب و پیداش کرد دوباره اینجا می نویسم
ماه قبل گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا درباره عفونت هرپس سیمپلکس تایپ دو . که یک بیماری مقاربتیست منتشر شد و براساس آمار، ٤٠ درصد زنان افریکن – امریکن بین ٢٠-٣٥ سال به این بیماری مبتلا هستند
(بیش از سه برابر سفید پوستان با شیوع ١٠ درصد)
یعنی فقط ببین چقدر این آمار فجیعه / انگار تقریبا از هر دو زن سیاه پوست یک نفر به این ویروس آلوده است که به هیچوجه هم نمیشه از شر ویروس خلاص شد و همیشه عمر با آدم میمونه و هممون خطراتش برای نوزاد، دردناکی ضایعاتش و .. رو میدونیم
بعد مجری بحث درمیان صحبتها از یک متخصص زنان – زایمان پرسید : دکتر دلیل این مساله نمی تونه این باشه که تعداد شریک جنسی زنان سیاه پوست بیشتر از زنان سفیدپوسته و در نتیجه در ریسک بالاتری برای ابتلا قرار می گیرند؟
خوب ببین اگر حواسمون نباشه چقدر ساده میشه به یک گروه انسانی برچسب زد و متوجه عواقب فرهنگی / اجتماعی یک نتیجه گیری ساده انگارانه نبود
بعد اون متخصص در جواب گفت: ابدا نمیشه چنین نتیجه گیری کرد. اصلا بحث این نیست. چه بسا اگر یک تحقیق بیهوده ای هم انجام بشه که سرانه شریک جنسی بین سفیدپوستان و سیاه پوستان رو بشمره نتیجه این بشه که سفیدپوستان تعداد شریک جنسی بیشتری داشته باشند.
تنها نتیجه گیری که از این آمار مبتلایان به اچ.اس.وی میشه کرد اینه که آگاهی و شیوع استفاده از ابزار پیشگیری درمیان زنان سیاه پوست خیلی نسبت به سفیدپوستان پایینتره و ما باید روی این دو موضوع خیلی کار کنیم

link:
http://www.cdc.gov/nchhstp/Newsroom/hsv2pressrelease.html

Tiboo simon – to kaiser:
read this link (it’s a huge document, though)
go to the table of contents and read the second and third chapter:
http://www.courtinfo.ca.gov/courts/supreme/highprofile/documents/Amer_Psychological_Assn_Amicus_Curiae_Brief.pdf

R Aحالا که بحث تمام شد حالا میشه رسید به اصلِ خبر. پارسال پس از کودتای انتخاباتی یه پیش بینی ای کردم و تو یه جمع خصوصی هم گفتم که هنوز محقق نشده و امیدوار ام محقق نشه، اما این سخنان خامنه ای سیگنال بدیه. تو این سی سال جمهوری اسلامی به جز چند سال اول که خلخالی ها و کمیته های انقلاب حاکم بودند، همجنسگراها به صرف گرایش جنسی و رفتارِ جنسی تو اتاقِ خوابشون مورد تعرض قرار نگرفتند. البته در قوانین مدونِ موجود مجازات اعدام برای لواط همچنان برقراره ولی خوب می دونیم که در جمهوری اسلامی قوانینی هست که نوشته نشده ولی اجرا میشه و قوانینی که نوشته شده ولی اجرا نمیشه. البته متاسفانه اعدام هایی به این عنوان وجود داره هنوز، اما در پرونده اش اگر دقت کنید حتماً موضوع تجاوز وجود داشته و لواطِ داوطلبانه نبوده (البته باز بوده پروند هایی که احتمالا عمل جنسیِ بین دو طرف داوطلبانه بوده است، ولی بعد با اصرارِ خانواده ی یکی از دو طرف ماهیت پرونده تغییر یافته به تجاوز و اونی که متجاوز تشخیص داده شده اعدام شده در حالی که احتمال داشته که واقعاً متجاوز نبوده باشه) خلاصه همجنسگرایی پدیده ای بوده که با اغماض ازش می گذشتند؛ همجنسگراها زندگیِ زیرزمینیِ خودشون رو داشتند و حتی پاتوق های خودشون رو هم داشتند، و پلیس هم می دونسته و کاری نداشته. حکومت ضرورتی نمیدیده که بی خود و بی جهت یک مساله ی بین المللی برای خودش درست کنه.
ولی تغییرِ ماهیتی که حکومت پارسال داد از یک حکومتِ اقتدارگرایِ مذهبیِ نیمه سلطانی نیمه دموکراسی به یک حکومتِ فاشیست تحتِ حکومتِ نظامی ها این دغدغه رو به وجود میاره که شاید سیاستِ حکومت نسبت به اقلیت های جنسی هم دچار تغییرِ اساسی بشه. حکومتی که تماماً مشروعیتِ دموکراتیکِ خودش رو از دست داده حالا ممکنه چنگ بندازه به دستاویزهای دیگه ای برای مشروع جلوه دادنِ خودش. یکی از این دستاویزها اینه که همجنسگرایی رو پدیده ای ضد اخلاق نشان بده، و رسالتِ خودش رو حفاظت از مبانیِ اخلاقیِ جامعه، البته تا حالا حفاظت از اخلاق بخشی از پایه هایِ مشروعیت بخشیدن به دیکتاتوری بوده است ولی حالا فکر می کنم با تضعیفِ پایه های دیگه، ضدِاخلاق ستیزیِ مشروعیت بخش حکومت تقویت خواهد شد. تو حکومتِ فضیلتگرایِ فاشیستِ موسولینی و تو حکومتِ نژادپرستِ نازی ها و تو حکومتِ استالین در شوروی و تو حکومتِ کاسترو در کوبا و تو حکومتِ فرانکو در اسپانیا؛ در همه ی این حکومت های فاشیست، همجنسگراها منکوب شدند. سخنانِ خامنه ای ممکنه نشانه ای از تقویتِ احتمالِ تحققِ این پیش بینی باشه . امیدوار ام اینطور نشه.‎

R A – خوب برای غنای بیشر دادن به این مباحثه ی طولانی ذیل یک خبر، لینک مقاله ی فارسی 28 صفحه ای از آرش نراقی رو اینجا میذارم با عنوان «درباره اقلیت های جنسی». علاقمندان به مساله ی اخلاقی یا نااخلاقی بودن همجنسگرایی این مقاله رو مطالعه کنند
http://www.arashnaraghi.org/articles/minorities.pdf

sono quark – قصد ادامه دادن بحث رو ندارم اصلنا تقریبا کچل شدم توی این تاپیک !‏
به سیمون گرامی:
ببین قبول دارم حرفتو اشتباه اون خانوم دکتر ربطی نداره عوامل اپیدمی شدن و رایج شدن یک بیماری یکی دو تا نیست این ها مولتی فاکتوریال هستند وقتی تو یه تحقیق ولید و معتبر اعلام میکنند یک ارتباطی مثلا بین انتقال بالاتر اس تی دی و هم جنس بازی وجود داره یعنی اومدن یک سری فاکتور های مخدوش کننده confounfing factor رو حذف کردند
روش مختلف تحقیق داریم توی اپیدمیولوژی برای از بین بردن این فاکتور ها ! مطمئن باشید اپیدمیولوژیست ها اینا رو بهتر از ماها می فهمند ! شغلشونه کارشونه !
ولی کلا یه پیشنهاد دارم بهتون برید روش تحقیق ها در پزشکی رو بخونید و قسمت اس تی دی رو در کتاب های رفرنس اپیدمیولوژی متوجه میشید قضیه از چه قراره !
بابا اگه اونا فاکتور مخدوش کننده ای مثل مثلا آگاهی رو حذف نکنند وو یا جایی در محاسبات در نظر نگیرند. با هم مچ نکنند گروه های مورد مقایسه رو که اصلا نتیجه تحقیقشون به درد سطل آشغال میخوره !
بعدشم روش های کنترل بیماری های عفونی رو دیگه من و شما نمیگیم چطوری باشه ..بابا هزار جور مولفه داره‎

sono quark – RA
عزیز من دارم خودم میکشم که بهت همینو بگم دیگه بابااااااااااااااااااا سازمان جهانی بهداشت رو که یک سری منگل ِ بی سواد ِ جعل ِ مدرکی اداره نمیکنند برو بخون چی میگن کتاب های اپیدمیولوژی رفرنس جهانی رو برو بخون قسمت اس تی دی شو ! اینا حرف های من نیست که اینا حرفهای همون ور آبی هاست‎

sono quark – ولی با اینکه مویی در سرم نماند با این بحث ها ولی بحث ِ خوبی بود‎

R A – کوآرک
عزیز جان! حالا که داری خودتو میکشی برو تو لیست بیماری ها تو سایت سازمان جهانی بهداشت بگرد ببین می تونی هوموسکشوالیته رو جزءِ بیماری ها پیدا کنی یا نه بحثِ خوبی بود خیلی هم فان بود‎

sono quark – من که نگفتم بیماریه
ولی از امروز میرم می سرچم ببینم بیماریه یا نه

2 دیدگاه یکی بگذارید →
  1. 2010/04/27 05:52

    بحث جالبی بود… هر چند خیلی سردرد آور.
    ولی این آقای دکتر! چقدر خشک مغز بود… فقط یه سری مطالب رو دایم تکرار کرد (چطوری دکتر شده.. اگه هست).

    • 2010/04/27 22:22

      حالا ببین من چه … گیجه ای گرفتم تا ادیت این بحث تمام شد

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌واره‌ی وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

دنبال‌کردن

هر نوشته‌ی تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

به 60 مشترک دیگر بپیوندید