Skip to content

آرشام پارسی: باز هم روز اول در ترکیه

2010/08/30
by

پیوند به منبع

باز هم به ترکیه آمدم. هر بار که وارد ترکیه می شوم و حرف زدن مردم را در همان چند دقیقه ی اول می شنوم احساس خاصی پیدا می کنم. از یک طرف یاد تمام سختی ها و مشکلاتی که در طول پناهندگی ام کشیدم می افتم. یاد احساسا غربت ها، گریه ها، کتک خوردن  ها، سوء استفاده ها و … و از طرف احساس خوبی دارم که می توانم کاری برای هم احساسانم انجام دهم. آنها را ببینم. پای حرف هایشان بنینم. درد دل هایشان را گوش کنم. خواسته هایشان را تا حد امکان براورده کنم و … که همگی این ها حس خوب “بودن و با هم بودن” را تداعی می کند.

روزی که برای اولین بار به ترکیه آمدم یک کلمه ترکی هم بلد نبودم اما امروز وقتی با راننده ی تاکسی ای که از فرودگاه ما را به هتل می رساند حرف می زدم مورد سوالی قرار گرفتم که متوجه شدم ترکی را نه تنها می فهمم بلکه می توانم منظورم را نیز به خوبی بیان کنم. از من پرسید که کجایی هستی و گفتم ایرانی. گفت تبریز؟ گتم نه. با کمی تردید پرسید چطور ترکی بلد هستی و وقتی فهمید که در ترکیه یاد گرفتم باورش نمی شد. احساس خوبی پیدا کردم و شروع خوبی بود.

همانطور که قبلا گفتم با یکی از گزارشگران کانادایی به ترکیه آمدم و قرار است در جلسات متعددی از جمله دفتر کمیسریای عالی پناهندگان سازمان ملل شرکت کنیم. با پناهجویان هم ملاقات خواهیم داشت. چند نفر به تازگی ایران را ترک کرده اند و آنها را ملاقات خواهم کرد و فرصتی است که خودم شخصا آنها را به سازمان ملل و دیگر ادارات معرفی کنم تا به اصطلاح ضدحال از راه دور کار کردن کمی کمتر شود. با یکی از دوستان پناهنده نیز ترکیه را به سمت کانادا ترک خواهیم کرد.

سعی خواهم کرد بر منوال گذشته اتفاقات و اخبار مهم را از در وبلاگم بنویسم. چنانچه لازم است ب من تماس بگیرید می توانید از این شماره استفاده کنید: 05546586495

No comments yet

پاسخی بگذارید

