Skip to content

همجنس گرا: همجنس گرا یا همجنسگرا ؟

2010/09/05

پیوند به منبع

فکر می کنم ما باید سر اینکه کدام نگارش را انتخاب کنیم و بکار ببریم به توافق برسیم، داشتن یک نگارش مشخص برای این واژه کمک خواهد کرد که این واژه رسمیت بیشتری پیدا کند و بیشتر بتواند با واژه همجنس باز رقابت کند.

من خودم از ده سال پیش “همجنسگرا” می نوشتم، ولی در سالهای اخیر در پی استفاده گسترده از نگارش “همجنس گرا” در رسانه های پر مخاطب و رسمی کم که به نگارش “همجنس گرا” روی آوردم. از طرفی در ذهن من جدا نوشتن همجنس گرا روی قسمت دوم این واژه که گرایش است توجه بیشتری می دهد.

خلاصه من استفاده از نگارش همجنس گرا را پیشنهاد میدهم و خوشحال میشم نظر شما را هم در این باره بدونم.

4 دیدگاه leave one →
  1. ناشناس permalink
    2010/09/05 19:11

    نظری که توسط greeneconomist نوشته شده و لینک «تصاویری از سبزها در قدس 89 – ما بیشماریم» یک تله هست .از کلیک کردن روی این لینک و بخصوص درج نظر در ان وبلاگ جدا پرهیز کنید .

    • 2010/09/05 19:18

      متشکر از تذکرتون

  2. 2010/09/05 22:58

    ((از طرفی در ذهن من جدا نوشتن همجنس گرا روی قسمت دوم این واژه که گرایش است توجه بیشتری می دهد.))

    موافقم.حرف حساب جواب نداره.

    • 2010/09/06 09:31

      منم خیلی وقت پیش گفته بودم موافقم
      اما ترک عادت ( یعنی سر هم نویسی ) ساده نیست
      و باید بیشتر سعی کنم

پاسخی بگذارید

