Skip to content

همجنس گرا: همجنس گرایان و احترام و کلیشه های رفتاری محترمانه و آزادی

2010/09/10
by

پیوند به منبع

یادمه یک روزی با یکی از دوست پسر های سابقم در یک مهمانی کوچک چهار نفره بودیم، اون خواست من را ببوسه و من سرم را کنار کشیدم بعد اون یک چک زد توی صورتم، من هم که نمیخواستم آبرو ریزی بیشتر راه بیندازم عکس العملی نشان ندادم، بعد که رفتیم بیرون کلی سر هم داد و بیداد کردیم. من میگفتم که تو تا حالا دیدی مادر و پدرت برن توی یک مهمونی و همدیگر را اینطوری ببوسند؟ اون میگفت نه ولی ما فرق داریم این چیز ها برای جمع ما عادی است. من هم گفتم برای جمع شما شاید ولی برای من نه. من فکر می کنم اگر ما بخواهیم احترام کلیشه ای که در جامعه مرسوم است را از دیگران (دگر جنس گرایان) توقع داشته باشیم باید اول شخص خودمون به شخص خودمون احترام بگذاریم و بعد به همجنس گرایان دیگر، این خود ما هستیم که تا حد زیادی مرز احترام و پرستیژ خودمان را تعیین می کنیم. خیلی ها اول که یک همجنس گرا را می بینیم فوری ازش می پرسیم تاپ هستی یا بات؟ این نشانگر ذهنیتی است که از خودمان و از طرف مقابل داریم. من فکرمی کنم خیلی ها دوست دارند همیشه در جایگاه قربانی باشند و برای همین هیچ تلاش و مبارزه ای برای بدست آوردن آزادی، احترام و برابری و چیز هایی که همیشه از عدم آن گلایه دارند نمی کنند. در مورد آزادی هم می خواهم تاکید کنم ما باید دید دقیق تری به آزادی و محدودیت های آزادی و فلسفه آزادی داشته باشیم، قدم اول برای آزادی رها شدن از گرفتاری های ذهنی و قید و بند هایی است که در ذهنمان ساخته ایم، برای اینکه به دیگران در مورد عدم آزادی خود شکایت کنیم باید اول خودمان با آزادی آشنا باشیم و آن را دست کم در زندگی شخصی لمس کرده باشیم و بدانیم از چه چیزی حرف می زنیم.

No comments yet

پاسخی بگذارید

