Skip to content

G.logs: پسر پرنسسی و خانواده اش

2010/10/19
by

پیوند به منبع

Quantcast

دایسون کیدو دی ویس عاشق لباس پوشیدن است.یکی از روزها که مادرش برای برگرداندن او از مهدکودک به دنبالش رفته بود او را در یک لباس قرمز پولکی و کفش های پاشنه دار صورتی مشاهده کرد.این مساله در ابتدا مادرش را ناراحت کرد در نتیجه برای کمد لباس پسرش در مهدکودک ، چند دست لباس پسرانه و لباس فرم ِ کنگ فو خرید.لباس های پسرانه توجه پسرک را جلب نمی کرد و دفعه ی بعد که مادرش به دنبالش رفت او یک لباس زرد دخترانه پوشیده بود.در این زمان والدین ِ پسر میتوانستند او را تحت فشار قرار دهند و مجبورش کنند تا مطابق جنسیت ظاهری خود رفتار کند اما در عوض آنها تصمیم گرفتند عاشق فرزندشان باشند و با صراحت تمام از او حمایت کنند.

چریل ، مادر این پسر کتابی با عنوان پسر پرنسسی ِ من نوشته که در مدرسه ی این پسر به عنوان ابزاری برای جلوگیری از قلدری و آزار و اذیت بین بچه ها استفاده می شود.

بخش هایی از متن کتاب :

من عاشق پسر پرنسسی ام هستم.وقتی برای خرید می رویم ، زمانی که به لباس های دخترانه نگاه میکند شادترین لحظه ها را دارد.اما زمانی که می گوید یک کیف صورتی یا لباس پولکی میخواهد مردم به او زل میزنند و به او و من میخندند و این هر دوی ما را آزار میدهد.

صحبت هایی که پدر این پسر در مصاحبه ای گفته است:

من مشکلی با این قضیه ندارم.فقط میخواهم که او خوشحال و سلامت باشد.این شکل و قالبی است که او برای نشان دادن خودش انتخاب کرده و این خوب است.در نهایت میخواهم زمانی که او بزرگ شد بدون توجه به چیزی که انتخاب میکند بگوید که خیلی خوشحالم که والدینم مرا حمایت کردند یا باور نمیکنم که من این کار را کردم یا خوشحالم که همان جوری که هستم پذیرفته شدم.این مهمترین مساله است.او میداند که جایگاه و پناهگاهی در خانه نزد پدر و مادرش دارد.

حتی یک نفر از اعضای خانواده ی دایسون نیست که از او حمایت نکند و این واقعا شگفت انگیز است.اغلب زمانی که کودکی علایقی نشان می دهد که بر طبق جنسیت ظاهریش نیست ، مورد تمسخر قرار می گیرد و مجبور می شود رفتارش را تغییر دهد.این دیدگاه پایه ی ما درباره ی هویت جنسی و جنسیت است.این شکل نگرش در درک جنسیت ، برای هر دو گروه دختران و پسران مضر است.این کودکان طرد شده و مورد ضرب و شتم قرار می گیرند در حالی که والدین باید تحمل کنند یا رفتار کودکشان را مورد تشویق قرار دهند.با دقت کردن به دلایل خودکشی های اخیر در میان همجنس گرایان می توان متوجه شد که این رفتار چه نتایج وحشتناکی به بار خواهد آورد.یک پسر 4 ساله در لباس دخترانه ی زیبا چه آسیبی به ما می زند؟

امیدوارم پدر و مادر ها این نمونه را مشاهده کنند و متوجه شوند که هیچ چیز وحشتناکی در این کودکان نیست و کودکانی که رفتاری مطابق جنسیت ظاهریشان ندارند زیبا و خاص هستند.نیازی به فشار آوردن به آنها برای تغییر نیست ، آنها همان جوری که هستند کامل هستند.همچنین امیدوارم که دیگر والدین نیز برای صحبت با کودکانشان درباره ی قلدری و آزار و اذیت دیگران وقت صرف کنند و به آنها بیاموزند که متفاوت بودن اشکال نیست.چیزی که مهم است یک انسان خوب بودن است.کودکان را میتوان آموزش داد تا این مسایل را بپذیرند یا از آن متنفر شوند.این حقایقی است درباره ی جامعه ای که آنها را احاطه کرده است.

منبع

—————————————————– –

*چیزی که ازش به عنوان قلدری توی متن نام برده شده فارسی شده ی bullying هستش.توی ماه گذشته چندین نفر به خاطر همین مساله و مورد اذیت قرار گرفتن خودکشی کردن توی آمریکا که خبرش رو روی وبلاگ های دوستان باید خونده باشید.

*بالای هر مطلب یه سری ستاره هست…پایین هر مطلب هم یه دکمه ی دوست داشتن هست(که این یکی فکر کنم فقط برای کاربرهای وردپرس نمایش داده میشه).با رای دادن کمک میکنید به من که متوجه بشم چه جور موضوعاتی بیشتر مورد توجهتون هستش…حتما هم لازم نیست 5 ستاره بدید،اگه واقعا از مطلبی خوشتون نیومد میتونید 1 ستاره(یعنی مطلب مزخرف بوده)بدید.ممنون

*یه قسمت عکس روز هم به این پایین سمت چپ اضافه کردم که هر روز یه عکس رو به انتخاب خودم(پس کی باید انتخاب می کرد!) براتون میزارم،اگه روش کلیلک کنید بزرگش رو میبینید.

*چون تعداد پیوندهام زیاد شده بود و صفحه رو طولانی میکرد،تعداد نمایشش رو محدود کردم و هر دفعه که صفحه رو باز میکنید به طور تصادفی 10 تا از پیوند ها نشون داده میشه،اگه دیدید پیوند شما نیست دلیلش این نیست که حذف شده یا من اضافه نکردم(هنوز خیلی وبلاگ هست که باید اضافه کنم) .

*این چند روز چند تا خبر جالب دیدم اما اصلا شرایط روحی خوبی نداشتم،میخواستم شروع کنم به ترجمش اما صفحه رو میبستم.امیدوارم دیگه اینجوری نشه.

No comments yet

پاسخی بگذارید

