Skip to content

همجنس گرا: احمدی نژاد در نیویورک درباره همجنس گرایان چه گفت ؟

2010/10/24

پیوند به منبع

امروز دروغ پراکنی فارس این متن را از زبان رحیم مشایی منتشر کرد :

اظهارات مشایی درباره همجنس‌گرایی مشایی در بخش دیگر از سخنان خود یاداور شد: رئیس جمهور در دانشگاه کلمبیا ساعت‌ها بحث کرد و یکی از وی پرسید که چرا شما در کشورتان به هم‌جنس‌گراها اجازه فعالیت نمی‌دهید؟ که احمدی‌نژاد در پاسخ به این پرسش تصریح کردند که هم‌جنس‌گرایی در کشور ما مثل کشور شما مطالبه ندارد. وی همچنین گفت: ترجمه این پاسخ رئیس جمهور بد فهمیده شد و مثلاً این طور برداشت شد که در کشور ما هم جنس‌‌گرا وجود ندارد که همه خندیدند و از اینکه در ایران هم‌جنس گرا نداریم، تعجب کردند.

آنچه احمدی نژاد دقیقا و بدون کم و کاست گفت این جملات بود :

ما در ایران اولا همجنس باز مثل کشور شما نداریم، در کشور ما چنین چیزی وجود ندارد (حاضرین در اینجا شروع به خندیدن و هوو کردن کردند)، در ایران این چیز ها “وجو” (نتوانست “د” را در واژه “وجود” را به زبان آورد و با هوو کردن مکس کرد)، در ایران، در ایران چنین چیزی اصلا وجود خارجی نداره من نمی دونم چه کسی به شما این حرف رو زده.

این دقیقا سخنان احمدی نژاد بود بدون اینکه حتی حرف “د” را در آن کم و زیاد کرده باشم برای شما دقیقا نوشتم، البته با مقایسه لحن سخن گفتن او با امروز می شود فهمید که قبلا چقدر ادبی تر صحبت می کرده و این روز ها چقدر چاله میدانی تر شده. کاملا روشن است که این جملات با چیزی که مشایی امروز می گوید در تضاد کامل است. ولی چرا این پست را نوشتم ؟ به این دلیل که بعضی از فارسی زبانان و حتی همجنس گرایان می گویند او گفته ما در ایران مثل کشور شما همجنس باز نداریم نه اینکه ما در ایران همجنس باز نداریم و این دو با هم فرق می کند و مفهوم اینکه گفته شده ما در ایران مثل کشور شما همجنس باز نداریم این است که همجنس گرایان ایران با آمریکا فرق دارند یا شرایط یکسان ندارند یا چیز هایی مشابه این.

از این عزیزان خواهش می کنم مفهوم این جملات را روشن کنم :

– من مثل تو گدا نیستم

– من مثل تو پدر سگ نیستم

– من مثل تو مادر جنده نیستم (ببخشید که جملات بی پروا و تحقیر آمیز می نویسم، به این دلیل که این جمله به همین صورت زیاد بکار رفته و مثال خوبی است)

– من مثل تو تنبل نیستم

بنابر نظر این دوستان احتمالا مفهوم این جملات می شود این :

– من گدا هستم ولی گدا بودنم با تو فرق دارد

– من پدر سگ هستم ولی پدر سگ بودن من با تو فرق دارد

– من مادر جنده هستم ولی مادر جنده بودن من با تو فرق دارد

– من تنبل هستم ولی تنبل بودن من با تو فرق دارد

!

!

!

از این بازی دست بردارید، همه ما می دانیم من مثل تو نیستم در مورد صفاتی که منفی فرض می شوند چه مفهومی می دهد این را هر بچه 5 ساله هم می داند. حتی در انگلیسی هم i am not … like you مفهوم مشابه دارد. این جمله هم در فارسی مفهومش مشخص بود و هم ترجمه آن در انگلیسی ومعنی این جمله این است که “در ایران همجنس گرا نداریم ولی در آمریکا همجنس گرا وجود دارد و اینکه در آمریکا چنین چیزی وجود دارد ویژگی بدی است ” غیر از این حرف احمدی نژاد مفهوم دیگری ندارد.

No comments yet

پاسخی بگذارید

