Skip to content

مهرزاد قصه گو: روش شاد زیستن 1

2010/12/27
by

پیوند به منبع
.
شاد بودن پدیده ایست که همه ما در زندگی به آن نیاز داریم.شاید شاد بودن یک اخلاق باشد.شاید یک شرایط خاص باشد که فقط گاهی دست می دهد.
اما به نظر من شاد بودن یک حالت خوب است که بیشتر به خود ما بستگی دارد.
برای روشن تر شدن موضوع ،روحیه انسان را از نظر انرزی به چند دسته تقسیم  می کنیم:
1:شاد شاد پر انرژی (great):یا به قول خودمانی شنگول،در این حالت می گویند طرف کبکش خروس می خواند!
2:روحیه خوب(good):در این حالت همه چیز روبه راه است و دنبال مطلبی برای خندیدن وتفریح کردن می گردیم.
3:روحیه متعادل(stable):در این حالت همه جیز عادی وروز مره است.بدی ها بد است وخوبی ها خوب.
4:روحیه بد(poor): همان درماندگی یا افسردگی، در این حالت همه چیز بد به نظر میرسد.گویی آسمان وزمین با ما سر دشمنی دارد.از هر چیزی نتیجه گیری بد می کنیم.
5:روحیه درب وداغون(panic): یه چیزی از افسردگی بالا تر.!در این حالت از همه اطرافیان گریزان هستیم.همه محیط اطراف به شکل وحشتناکی برای ما عذاب آور می شود.تنهایی را ترجیح می دهیم واگر کسی هم بخواهد به ما کمک کند اورا پس می زنیم، فکر ما کار نمی کند و چاره ای برای حل مشکلات خود نمی توانیم بیابیم.این بد ترین حالت ممکن از نظر روحیه و انرژی است.
به نظر من همه این ها ریشه در مقدار کمیث انرژی درونی وجود ما دارد.ما باید منابع انرژی را بشناسیم.همواره با این منابع در تماس باشیم وانرژی کسب کنیم.
همچنین باید شرایط وعوامل مضر را هم بشناسیم .
منابع انرژی را به دسته انسانی وغیر انسانی دسته بندی می کنیم:
1:غیر انسانی:
منابع غیر انسانی انرژی تمام آن چیز هایی است که ریشه در زیبایی دارد.مانند طبیعت زیبا.
طبیعت یکی از مهم ترین منابع انرژی غیر انسانی به شمار می رود.کوه ،جنگل ،دشت،دریا، آسمان پر ستاره شب، آسمان ابری،طلوع وغروب خورشید، حیوانات آزاد در طبیعت مثل پرندگان یا هر پدیده طبیعی زیبا که تماشای آن برای ما لذت بخش باشد.
دومین منبع انرژی غیر انسانی که البته بی ارتباط با بشر نیست آثار زیبای هنری می باشد.مانند یک تابلوی نقاشی،موسیقی، تاتر،یک شعر یا داستان زیبا.تماشای رقص ،یا یک غذای خوش مزه (آشپزی خوب هم به نظر من یک هنر بزرگ است و موجب کسب لذت می شود)و ….
در مورد آثار هنری هم خالق آن آثار وهم مخاطب آن، انرژی بسیاری کسب می کنند.
2: منابع انسانی:
اگر قبول کنیم که هر انسانی دارای یک سطح انرژی باشد.ما می توانیم با رفتار خود آن سطح را در فرد مقابل افزایش یا کاهش دهیم.در صورتی که ما ان را افزایش دهیم سطح انرژی درونی در خود ما نیز افزایش خواهد یافت برای نمونه یک اتفاق را در مورد خودم  مثال می زنم:
یک روز که از خواب بیدار شدم ، احساس خوبی نداشتم با اینکه خیلی کار داشتم حوصله از خانه بیرون رفتن را نداشتم.اما گفتم من باید این فضا را تغییر بدهم .
از خانه آمدم بیرون.ضمن قدم زدن در پیاده رو به پیرمردی رسیدم که از دور می آمد سرش پایین بود وهمه حواسش به این بود که عصایش را کجا مگذارد تا مبادا زمین بخورد.گفتم خوب است با این یکی شروع می کنم.
-سلام پدر جان.صبح به خیر!
-سلام جوون.صبحت به خیر بابا جان ، زنده باشی!
لبخندی بر لبان پیر مرد آمد وقتی رد شد به او نگاه کردم دیگر حواسش به محل قرار گرفتن نوک عصا نبود  وبهتر راه می رفت!
من هم احساس بهتری داشتم.شاید آن پیرمرد منبع بزرگی برای انرژی نبود.دختر بچه سه چهار ساله ای لای در خانه شان ایستاده بود وبه رفت وآمد مردم نگاه می کرد.توی چشم های کوچک ومعصومش نگاه کردم.انگشتش را از توی دهانش در آورد وگفت :
-سلام عمو!
-سلام عمویی!چطوری؟چه دختر با ادبی ..باریکلا!اسمت چیه؟
-شیما…
این را گفت و دوید توی خانه و در را محکم بست .ولی صدای خنده اش می آمد.
چشم های پر از خنده اش را به یاد آوردم. باز هم احساس بهتری داشتم.
سوار تاکسی شدم صندلی جلو نشسته بودم.بین راه چشمم به پسر بچه ای افتاد که از پشت شیشه عقب اتومبیل بیرون را نگاه می کرد.گفتم کمی هم سر به سر این یکی بگذارم!
برایش شکلک در آوردم.خندید..
او هم برای من شکلک در آورد.زبانش را بیرون آورده بود وچشمانش را به اطراف می چرخاند.
من هم شروع کردم به ادا اطوار در آوردن که ناگهان متوجه نگاه های متعجبانه راننده تاکسی شدم!
کلی هم با راننده تاکسی خندیدیم!
به نظر خودم با استفاده از اصل منابع انسانی انرژی ، کلی روحیه گرفته بودم وشاید از طبقه سوم به طبقه دوم روحیه رفته بودم.

پی نوشت 1:مطالب فوق صرفا نظرات وبرداشت های شخصی خودم می باشد،از زیر میکروسکوپ دانشمندان هم بیرون  نیامده.لطفا به پایه علمی مطالب گیر ندهید.
پی نوشت 2:ادامه دارد..

2 دیدگاه leave one →
  1. 2010/12/27 15:20

    من نقل مکان کردم

    http://dostikoja.wordpress.com/

    پوریا

    • 2010/12/27 19:01

      مرسی که خبر کردی

پاسخی بگذارید

