Skip to content

سکوت تلخ: تغییر گرایش

2011/01/02
tags:
by

پیوند به منبع

تصمیم گرفتم گرایشم رو تغییر بدم. آره. تصمیم درستی گرفتم. حتما می گید که نمیشه. اما من دیگه خسته شدم. دیگه تحمل ندارم. این چیزی نبود که من می خواستم. اینطوری هیچوقت احساس خوشبختی نمی کنم. تا الان هم به عشق محمد تحمل کردم. اما دیگه بسه. من و محمد مسیرمون جداست.

حدود دو ساله که دارم بهش فکر می کنم. با خیلی ها هم مشورت کردم. حتی با چندتا از استاد های دانشگاهم صحبت کردم. خب خیلی سخت بود. اول جا خوردند. اما بعد از کمی فکر کردن، راهنماییم کردند. بعضی هاشون میگن نمیشه، بعضی ها میگن میشه. من که معتقدم میشه. خیلی ها رو می بینم که با این گرایش جلو رفتند و آخرش هم شکست خوردند. من نمی خوام شکست بخورم. می خوام از دنیا لذت ببرم. چرا باید اینقدر به خودم سختی بدم؟چرا وقتی می تونم مثل بقیه باشم، خودمو عذاب بدم؟ واقعا من از بقیه چی کم دارم؟

می دونم که مسیر سختی رو پیش رو دارم. اما من به سختی عادت دارم. گذشته ی سختی داشتم، اما نمی خوام آینده هم سخت باشه. یکی از استادها می گفت حداقل باید دوسال صبر کنی. عیبی نداره. تحمل می کنم. به سختی هاش می ارزه. به شما ها هم نصیحت می کنم اگر گرایشتون شبیهه منه عوضش کنید. امثال من توی این جامعه هیچ آینده ای ندارند. اینقدر نگید نمیشه. کار نشد نداره. از بس شنیدید که گرایش، عوض شدنی نیست، انگار باورتون شده. اما من به همه ثابت می کنم که عوض میشه. با توکل به خدا و تلاش خودتون، شما هم می تونید تغییرش بدید. من خودم با چشم های خودم آدم هایی رو دیدم که بعد از یک عمر زندگی، تونستن تغییر کنند. پس نشدنی نیست. آدم باید ببینه نفعش توی چیه.

تا حالا فکر کردید زندگی بدون این گرایش چه شکلیه؟ دیگه خبری از استرس و نگرانی نیست. از آینده ترسی نداری. خیالت راحته که می تونی مثل آدم زندگی کنی. لازم نیست هر شب کابوس ببینی. این گرایش ساخته دست انسانهاست. چیزی نیست که خدا خلقش کرده باشه. برای همین من هم می خوام به خدای خودم پشت نکنم. امیدوارم خدا کمکم کنه و چند وقت دیگه بیام اینجا بنویسم که تونستم گرایشم رو عوض کنم. شما هم برام دعا کنید. اگر جرات ندارید که خودتون دست به کار بشید ، عیبی نداره. من حاضرم پیش قدم بشم. همه سختی هاش رو به امید یک آینده بهتر تحمل می کنم.

شاید فکر می کنید من این تصمیم رو بر اساس احساس یا عصبانیت گرفتم. اما اینطور نیست. خیلی وقته که دارم دربارش تحقیق می کنم. اما هرجوری که به قضیه نگاه می کنم، می بینم که در انتها به بن بست می خورم. راهی جز تغییر گرایش باقی نمی مونه. ایمان دارم که اگر با اراده قوی وارد این مرحله بشم، حتما موفق می شم. باور کنید کار زیاد سختی نیست. فقط پشت کار می خواد و پیگیری. البته قبلش باید خوب فکر هاتون رو بکنید. وضعیت خودتون رو بسنجید و از تصمیمی که گرفتین بر نگردید. بقیش رو خدا درست می کنه. می تونید از اطرافیان هم کمک بگیرید. حداقل به امتحانش که می ارزه. یه مدت پیگیر ی کنید بعد اگه دیدید که نمیشه، خب بی خیال بشید. اینجوری پیش وجدان خودتون سربلند هستید. به هرحال، من تصمیم رو گرفتم و تا آخرش جلو میرم.

فقط باید دو سال صبر کنم تا لیسانسم رو بگیرم. برای ارشد می تونم تغییر گرایش بدم. اگر گرایش شما هم نرم افزاره، با توجه به آینده کاری داغون این رشته توی کشورمون، بهتره تغییر گرایش بدید و برید شبکه بخونید. چون آینده شغلی بهتری داره.

***

پی نوشت: با توجه به آمارهای تکان دهنده آق مموت در زمینه بیکاری، بر خود لازم دیدم تا گامی هرچند کوچک در راستای سر کار گذاشتن جوانان پاک این مرز و بوم بردارم. باشد که مورد لطف خداوند قرار بگیریم. :D :D :D

2 دیدگاه leave one →
  1. reza permalink
    2011/01/05 11:54

    halllllllllllllll kardaaaaaaam 🙂 damet garm reza

  2. 2011/01/05 23:37

    ma ham hal kardim.kare khobi mikoni ke taghyir midi!!!…b

پاسخی بگذارید

