Skip to content

همنام: اخلاق در روانشناسی

2011/04/12
by

پيوند به منبع

یادم افتاد درطول همان یک روز بیادماندنی (!) که به ملت مشاوره دادم، [و شرح آن درپست قبلی رفت] ، خانمی زنگ زد و شروع کرد با آب و تاب وهیجان خاص زنانه جریان زیر را تعریف کرد:
« خانوم ببخشید مزاحمتون شدم ! یه مشکلی دارم که خیلی منو نگران کرده . واقعاً نمیدونم باید چی کارکنم! من یه دختر 17 ساله دارم. دبیرستانیه. به طرز عجیبی به یکی ازهمکلاسیاش علاقمند شده. یعنی طوریه که هرشب با هم کلی اس ام اس رد و بدل میکنند . حتی گاهی دیدم بخاطرش دخترم شبها زیرپتوگریه میکنه. توی مدرسه همیشه با همدیگه ن!! کمترین حرکت قهر آمیزی ازجانب دوستش کافیه تا دختر من به هم بریزه و پریشون بشه. با چشم خودم شاهد بودم که مثلاً اگر اون یه روز باهاش قهرکنه یا تلفنشو جواب نده ، دختر من به مرز جنون میرسه. اینقدر که اینها همدیگه رو دوست دارن!
[ سکوت ] .
…[ نوستالوژیک بود. ده سال قبل ِ خودم آمد جلوی چشمم. احساساتی شدم. ضمناً رگ دیوانگی م هم زد بالا. انگارکه بخواهم انتقام کل جامعه ی دگرباش را درطول تاریخ از آن بیچاره بگیرم !! ]
خودم را به نفهمی زدم و با خونسردی تحقیر آمیزی گفتم: خب؟ مشکل چیه؟ لطفاً درمورد مشکلتون صحبت کنید!
– ولله همین دیگه! همین علاقه دخترم به دوستش منو خیلی نگران کرده. نمیدونم باید چیکار کنم!
با لحن تعجب آمیزی [که فقط خودم میدانستم درپسش چه کینه و خشم عجیبی شعله میکشد] گفتم : از این بابت نگرانید؟ !!!!!!!!!! چرا؟!! دلیلی برای نگرانی وجود ندارد! سعی کنید با دوستِ دخترتان ارتباط خوبی برقرارکنید. به او احترام بگذارید. نسبت به رابطه آنها حساسیت نشان ندهید. او را به خانه تان دعوت کنید و در جهت تداوم رابطه شان تلاش کنید. به آنها اجازه بدهید مدت بیشتری با هم تنها بمانند [این دیگر اوج شیطنتم بود!!] و مطمئن باشید دلیلی برای نگرانی شما وجود ندارد.
پانویس:
اینجانب درحال حاضر از بابت این ماجرا بسیار پشیمان هستم . نادم از این جهت که چرا توصیه های بیشتری به این مادر نا آگاه متعصب هوموفوب نکردم. به طوری که بعضی شبها از شدت ندامت و عذاب وجدان حرفه ای خوابم نمی برد!!

No comments yet

پاسخی بگذارید

