Skip to content

Ebi Blue News: والدی کردن برای یک بچه ترانس

2011/07/14

پیوند به منبع

خانم *لسلی ؟؟*,مادر یک دختر ترانس استکه اخیرا وبلاگی به نام *ترانس.په.رنت.هود* را برای راهنمایی سایر والدین دارای بچه های ترانس راه اندازی نموده است :
خوب,واقعیت اینه که من از سال 2004 تا به امروز,چیزهای زیادی از راجع به بچه های ترانس یاد گرفتم و دلم میخواست که اونها رو با همه والدین مشابه خودم سهیم بشم و حتی بهشون اجازه دادم که از من سوالهای خصوصی هم بپرسون تا بتونن با بچه ترانس شون بهتر رابطه داشته باشن و نسبت بهش نرمش بیشتری بخرج بدن.
من مادر یک دختر ترانس هستم.بذارین راحتر بگم.بچه من دارای بیولوژی و فیزیک بدنی متفاوتی با ذهنیت توی سرش داره.*سامانتا*,یک دختر بدنیا اومده ولی از وقتی که تونست حرف بزنه ,همیشه یک احساس پسرونه داشه و من امیدوارم که این وبلاگ تازه تاسیسم,بتونه تجربیات و آگاهی های من رو با شماها سهیم بکنه و باعث بشه که شما احساس بهتری در مورد بچه ترانس تون داشته باشین و به جایی برسین که اونها رو هم مثل بقیه بچه هاتون و بقیه مردم دور و برتون,طبیعی و نرمال بشمرین.
راستش,از وقتی که یادمه,دخترم همیشه از رفتارهای متداول پسرها خوشش میومده,مثل بازی با پسرها,بازی با ماشینهای غول پیکر,لباسهای پسونه و امثال اونها.یادمه که یه روز معلم مهد کودکش,برام یه عکس فرستاد.توی اون عکس,دخترم داشت با دو تا دختر دیگه و یه خونه عروسکی بازی میکرد.ولی توی اون عکس,*سامانتا*,واسه خودش یه ریش مصنوعی گذاشته بود و یه کت اسپورت هم تنش کرده بود.اولش من لبخند زدم و بعد از اون علت این نقشش رو توی اون بازی یرسیدم و انتظار داشتم که بهم بگه که دوستاش ازش این رو خواسته بودن ولی *سامانتا*,با اعتماد به نفس بهم گفت که این نقش دقیقا همون چیزیه که توی وجودشه و خودش به اونها گفته که این نقش رو میخواسته داشته باشه.
میدونین,توی منطقه ما,بچه ها توی کلاس سوم ابتدایی,راجع به کروموزم / عامل بروز صفات ظاهری هر موجودی / چیزهایی رو آموزش میبینن.یادمه که دخترم عصر همون روزی که راجع به این موضوع درس داشته,وقتی برگشت خونه,با عجله اومد پیش من و یه تیکه کاغذ سفید xx…xy برداشت و روش نوشت.
اولش من نمیدونسم که داره چیکار میکنه ولی بعدش شوکه شدم.چون دخترم او کاغذ رو جلوم گرفت و با نگرانی بهم گفت که یه چیزی در مورد اون اشتباهی اتفاق افتاده و اون اینه که توی بدنش بایستی کروموزم پسرونه / ایکس.وای / وجود داشته باشه ولی اون کروموزم دخترونه /ایکس.ایکس / رو داره.اون حتی میپرسید که چطور ممکنه که کسی,اون خط یا دندونه اضافی رو به ایگرگش اضافه کرده و اون رو به ایکس تغییرش داده.
راستش,توی اون لحظه من فقط یه درد احساس کردم که همه قلب و سرمو درگیر خودش کرده بود.من دلم نمیخواست که اونو سرزنش کنم و بابت این چیزی که توی کلاس یادش دادن و باعث پریشون حالی اش شدن,باهاش درگیر بشم.ولی گوشی رو برداشتم و این موضوع رو به شوهرم گفتم و اونم رو ناراحت کردم.
خوب,من و شوهرم نخواستیم که منفی بافی کنیم و سعی کردیم به خودمون امید بدیم که بالاخره یه روزی همه چیز بهتر میشه و به طریقی,هم اون و هم ما از حالتی که دخترم داره احساس بهتری خواهیم داشت.
و آره,حالا بعد از این سالها,ما احساس بهتری داریم و مطمئن هستیم که اون مثل همه آدمهای دیگه کاملا طبیعیه و هیچ مشکلی نداره و ما امروز به اون *ساموئل* میگیم و امیدواریم که بتونیم تجربیات خودمون رو با همه والدین مشابه خودمون سهیم بشیم.

کامنت یک مادر دارای بچه ترانس برای خانم *لسلی* در این وبلاگ :
راستش,وقتی قراره که آدم بچه دار بشه,درست مثل اینه که یکی قراره برای تعطیلات بره به یه کشوری توریستی مثل ایتالیا.شما برای ماه ها برنامه ریزی میکنین و حتی کتابهای راهنما وآموزش زبان میخرین.خوب,روز سفر میرسه و شما بعد از چند ساعت پرواز با هواپیما,از بلندگوی کابین خلبان میشنوین که بهتون میگن *به کشور هلند خوش اومدین*.من مطمئن هستم که شما بد جوری شوکه میشین و فکر میکنین که دنیاتون به آخر رسیده و همیشه یه آدم بدشانسی بودین.
ولی من به شما میگم که دارین اشتباه میکنین و بجای غم و اندوه,بایستی از هواپیما پایین بیاین و برین دنبال کتابهای جدیدی راجع به کشور هلند بگردین.میدونین,حالاشما با مکانها و آدهای تازه ای مواجه میشین.آره,اونا *شهر ونیز…میکلانژ* نیستن ولی حتما *آسیاب بادی…گلهای لاله و رامبراند* خواهند بود.خیالتون بایستی راحت باشه,چون کسی با شما دشمنی نکرده,بلکه فقط شما به یه جایی دور از انتظار خودتون رفتین و اگه به حرفهای دوستان و آشنایانی که برعکس شما به ایتالیا رفتن و مدام براتون بلوف میان,گوش بدین و به خودتون و زمین و زمان بد و بیراه بگین,همه فرصتها تون رو برای لذت بردن از کشور هلند از دست خواهین داد.

آدرس وبلاگی خانم *لسلی* در آخر این نوشته آمده است و شما میتوانید هر سوالی را در زمینه بچه های ترانس و روشهای برخورد با آنها را از او بپرسید و یا تجربیات خودتان را با او به اشتراک بگذارید.  http://transparenthood.net/

  

No comments yet

پاسخی بگذارید

