Skip to content

اساتید دانشگاه کانزاس: ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان نتیجه تحقیر آمیزی دارد

2012/03/07

پیوند به منبع

محققان دانشگاه کانزاس در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که ممنوعیت ازدواج همچنسگرایان باعت تحقیر زوج های همجنسگرا و خانواده های آنان می گردد.

same-sex marriageآقای دان هایدر مارکل استاد علوم سیاسی دانشگاه کانزاس در تحقیقات خود با عنوان "شفاف و آشکار: نامزدهای همجنسگرا، انتخابات و نمایندگی سیاسی" که در مورد جنبش همجنسگرایان در امریکا بوده به این نتیجه رسیده است.

مارکل همچنین اضافه می کند که بدون فشار حاکمیت در موضوع ممنوعیت ازدواج همجنسگرایان در دهه 1990، افراد همجنسگرا با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم می کرده اند و مشکلات کمتری در مورد ازدواج و موضوعات مرتبط با آن در بین همجنسگرایان مطرح بوده است. مارکل نام این نظریه را "نتیجه کنایه دار" گذاشته است.

تا کنون شش ایالت از ایالات متحده آمریکا و همچنین منطقه کلمبیا ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرده اند. ایالت واشنگتن نیز تا جولای (امرداد ماه) ازدواج همجنسگرایان را به قانون اضافه خواهد کرد. ایالت مریلند نیز تا ژانویه 2013 (دی ماه) به این فهرست خواهد پیوست. تا کنون 12 ایالت نیز حقوق شهروندی زوج های همجنسگرا را به رسمیت می شناسند.

2 دیدگاه leave one →
  1. Ashkan permalink
    2012/03/08 14:34

    خدا به همه همجنسگراها(به خصوص هم وطنان تحت فشار خودم)صبر بده با این همه خریت و جهلی که اطرافشون وجود داره(حالا خوبه به خدا هم اعتقاد ندارم).
    من نمی فهمم چرا انقدر همه چیز رو اونجور که خودمون دوست داریم میخواهیم ببینیم.خوب طرف دوست داره گی باشه،لزبین باشه،بایسکچوال باشه …اصلا به تو چه مربوطه آخه مرتیکه؟
    من خودم یک دگرجنسگرا هستم و احساس عاطفی خاصی به همجنس خودم نمیتونم پیدا کنم،درست همان طور که یک همجنسگرا نمی تواند چنین حس عاطفی به جنس مخالف خود پیدا کند اما این نکته مهم از دید این متعصبین ابله دور مانده(در واقع نمیخوان که ببینند).
    جرج کلونی خیلی خوب این چند وقت پیش در مورد شایعه گی بودنش حرف زد.چقدر با این جملش حال کردم:
    «دوست ندارم این احساس بوجود بیاد که همجنس گرا بودن چیز بدیه. زندگی شخصی من، شخصیه و من هم خیلی در اون خوشحالم».
    علت انکه هم یک عده از مذهبی ها انقدر میگویند همجنس باز(نه همجنس گرا)همینه که همه چیز برای اونها در حد بازی و لهو لعب خلاصه میشه.دیدشون از نوک دماغشون فراتر نمیره.
    زنده باد آزادی گرایش جنسی

  2. hesam permalink
    2012/08/25 16:00

    شما ادم فهمیده ای هستید خوشحالم که به این سطح فهم رسیدید این حقوقیه که باید همه ی افراد یک جامعه داشته باشن: اینکه مسائل شخصی زندگی هر فرد باعث تاثیر گذاشتن بر مسئولیت های اجتماعی اون و دیدگاه جامعه و قضاوت بر هر کس نشات گرفته از خصوصیات شخصیتی اون فرد باشه نه مسائل خصوصی زندگی اون فرد. ممنون از شما که در این باره صحبت کردید.

پاسخی بگذارید

