پرش به محتوا

پرسش و پاسخ « سئوالات متداول »



جنسیت چیست ؟

جنسیت را میتوان به سه جزء تقسیم کرد :
1- جنسیت بیولوژیکی (زیست شناختی) / ظاهر نر یا ماده : Sex
2- هویت جنسی / احساس روانی زن یا مرد بودن : Sexual Identity
3- تمایل یا گرایش جنسی : Sexual Orientation


جنسیت بیولوژیکی

اشاره به جنسیت زیست شناختی انسان دارد که میتواند سه نوع " نر " ، " ماده " و "خنثی / hermaphrodite " باشد . جنست زیست شناختی هنگام تولد نوزاد قابل تشخیص است .


هویت جنسی

جنسیتی است که فرد خود را با آن میشناسد برای مثال فرد خود را زن یا مرد درمی یابد ، در اکثر افراد هویت جنسی با جنسیت بیولوژیکی تطابق دارد ولی گاهی میان جنسیت بیولوژیکی و هویت جنسی تطابق وجود ندارد که در این مورد شخص از نظر ظاهری به یک جنس گماشه شده ولی هویت جنس دیگری را داراست یا از نقش جنسیتی که جامعه اش برای او تجویز کرده پیروی نمیکند که این افراد Transsexual (تراجنسیتی) نامیده میشوند. قبلا اشاره شد که سه نوع جنسیت بیولوژیکی وجود دارد اما شناختی که افراد از هویت جنسی خود دارند بسیار متنوع است ، دو هویت اصلی که هویت زنانه و مردانه است بسیار شناخته شده هستند ولی در این میان بعضی افراد شناخت دیگری از هویت جنسی خود دارند که نه هویت زنانه است و نه مردانه و گاهی تمام این هویت ها را با نام جنس سوم میشناسند .


گرایش جنسی

نشاندهنده جنسیتی است که فرد به آن گرایش جنسی و عاطفی دارد ، که خود به چند دسته تقسیم میشود :
– دگرجنس گرایی ، Heterosexuality : گرایش به جنس مخالف
– همجنسگرایی ، Homosexuality : گرایش به همجنس (همجنس زیست شناختی)
– دو جنس گرایی ، Bisexuality : گرایش به هر دو جنس
– Asexuality : عدم گرایش جنسی
باید توجه داشت که گرایش جنسی و هویت جنسی دو مفهوم جدا هستند و Transsexuality جزو این رده بندی قرار نمیگیرد


همجنسگرایی چیست ؟

اکثر افراد نوعی گرایش عاطفی و جنسی را نسبت به جنس مخالف خود دارند که میتواند منجر به برقراری رابطه جنسی و عاطفی یا ازدواج شود . همجنسگرایان دقیقا همین احساس را نسبت به همجنس خود دارند ، به علاوه گاهی همجنسگرایان شناخت متفاوتی از هویت جنسی خود دارند که بعضی آن را جنس سوم می پندارند و در پی آن احساسات و رفتارهای متفاوتی نسبت به همجنسان دگرجنس گرای خود نشان می دهند.


همجنسگرا کیست ؟

کسی که نوعی از گرایش عاطفی که میتواند منجر به رابطه عاطفی خاص، ازدواج یا رابطه جنسی شود را فقط و فقط نسبت به همجنس خود داشته باشد همجنسگرا (Homosexual) نامیده میشود ، بعضی افراد به هر دو جنس گرایش دارند که به آنها دوجنسگرا(Bisexual) گفته میشود.


چه چیزی فرد را همجنسگرا میکند ؟

جواب دقیق و اطمینان بخشی برای این پرسش پیدا نشده ولی تئوری هایی در این زمینه وجود دارد برای مثال تفاوتهایی در سیستم عصبی که در اثر شرایط محیطی جنین در رحم مادر پدیدار می شود ولی چگونگی پیدایش این تفاوت ها هنوز به اثبات نرسیده ، همجنسگرایان از کودکی رفتارها و گرایشات و حس زیبایی شناسی متفاوتی دارند که خود را در بازی ها ، انتخاب لباس و غیره نشان میدهد و پس از بلوغ گرایش عاطفی و جنسی نسبت به همجنس خود پدیدار می شود.


آیا همجنسگرایی یک بیماری است ؟

خیر ، سازمان های مربوط با بهداشت روانی اظهار کرده اند که همجنسگرایی یک ناهنجاری روانی نیست ، شرایط اجتماعی و نا امنی میتواند احساس سردرگمی و استرس در همجنسگرایان ایجاد کند و در نحایت منجر به بروز بیماری های روانی در همجنسگرایان شود ، صحبت کردن با دیگران در مورد اینکه چطور احساس میکنیم و پشت گرمی داشتن از خانواده و روابط خانوادگی مستحکم این استرس ها را از بین میبرد.


آیا یک همجنسگرا میتواند دگرجنسگرا شود ؟

گذشته از هر گرایشی انسانها میتوانند انتخاب کنند که چطور رفتار کنند و مثلا با تقلید از رفتار دیگران شخصیتی ساختگی را نمایش دهند ولی رفتار هایی که با گرایش فرد مطابقت نداشته باشد منجر به نابسامانی شدید روانی و عدم احساس خوشبختی در زندگی خواهد شد. همجنسگرایان نمیتوانند احساسات خود را تغییر دهند ولی میتوانند خلاف آن عمل کنند.


آیا همجنسگرایی یک جرم است ؟

هر انسان مالک بدن و زندگی شخصی خویش است ، ستاندن اختیار تصمیم گیری در مورد مسائل شخصی از انسان پایمال کردن حقوق انسانی و جنایتی است قابل مقایسه با برده داری ، انصاف نیست که درستورالعمل هایی که مالکیت انسان بر زندگی شخصی خود را از او میگیرند قانون نامید و افرادی که چنین دستورالعمل هایی صادر کنند خود مجرم هستند . شکی نیست که پایمال کردن تعهدات اخلاقی برای زندگی مشترک ، تجاوز جنسی ، رابطه جنسی با افراد نابالغ و خشونت جنسی چه با همجنس و چه با جنس مخالف پایمال کردن حقوق انسانی و جرم است.


برون آیی همجنس گرایان چیست ؟

آشکار سازی هویت و احساسات واقعی فرد همجنس گرا (مثلا برای خانواده یا اطرافیان) را برون آیی می گویند، این نام گذاری از این جهت انجام شده که به دلایلی همجنس گرایان گاهی مجبور هستند خود را سانسور کنند و یک شخصیت نمایشی از خود بسازند و شخصیت اصلی خود را در درون خود مخفی کنند.


چرا همجنس گرایان برون آیی می کنند ؟

بازی کردن نقش یک شخصیت نمایشی برای مدت طولانی بار روانی سنگینی را بر دوش فرد خواهد داشت و زندگی فردی و اجتماعی را دچار اختلال شدید خواهد کرد از این رو همجنس گرایان گاهی حاضر می شوند برای برون آیی هزینه سنگینی پرداخت کنند.

69 دیدگاه leave one →
  1. ناشناس permalink
    2009/09/26 11:28

    چگونه می توان فمید که یک شخص دیگر بدون داشتن شناخت از او می تواند همجنسگرا باشد یا خیر؟

    • 2009/09/26 15:10

      خب این کار ساده ای نیست البته اگر بخواهید که اخلاق اجتماعی را رعایت کنید و گر نه خیلی راه ها هست که من نمیتونم براتون توضیح بدم، راه درست به نظر من این است:
      سعی می کنید با فرد مورد نظر سر صحبت را در باره چیز های کلی باز کنید، مثلا اگر در محل کار هستید در باره یک چیز کاری اگر در خیابان یکی را دیدید در مورد مثلا آدرس یا مغازه ها، اگر طرف روی خوش نشان نداد که هیچ اگر نه یک مقدار دیگر به صحبت کردن ادامه می دهید و منتظر می مانید که آیا او هم مشتاقانه جواب می دهد یا خودش هم صحبت را ادامه میدهد یا نه، اگر طرف مشتاقانه صحبت را ادامه داد در یک فرصت مناسب ازش شماره تلفن یا هر آدرس تماس دیگری می گیرید، اگر داد تماس را ادامه می دهد و یک روز در محلی قرار می گذارید و سر قرار میتونید بگید که من از تو خوشم میاد اگر او همچنان مشتاق بود میگید که همجنس گرا هستید و بعدش همه چیز روشن میشه.

  2. حمید permalink
    2009/10/24 14:02

    سلام
    می خوستم داستانه عشقه دیوانه وار خودم رو نسبت به یک پسر براتون بفرستم.
    میتونم؟

    • 2009/10/24 15:51

      می تونی به میل ادرس من بفرستیش:
      r_pesar@yahoo.com

    • علی permalink
      2012/04/09 21:16

      حمیدجان سلام اگه داستانت ارسال کنی بسیار لطف کردی وشک نکن تمام تلاش را در جذاب شدنش بکار میبندم امیدوارم برای دوستان مفید واقع بشه منتظرم .با تشکر علی

  3. ناشناس permalink
    2010/01/11 01:04

    با سلام
    ميخاستم بدونم اگر دو همجنسگراي پسر در حين همجنسبازي يكي از پسران اسپرم خود را درون مقعد ديگري بريزد چه عوارضي دارد؟

    • 2010/01/11 06:10

      عوارضی ندارد،مایع منی و اسپرم از انواع پروتعین ها و سایر مواد موجود در بدن ساخته شده اند، نتیجتا اگر وارد دستگاه گوارش از هر طریق شود می تواند جذب بدن شود، تنها عوارض شناخته شده مربوط به باکتری هاو ویروس هایی است که ممکن است در بدن فرد وجود داشته باشد و از این طریق وارد بدن فرددیگر شود.

  4. میز من permalink
    2010/02/21 20:41

    سلام میشه در مورد دو جنس گرایی مفصل مطلب بیارید.
    _ایا دو جنس گرایی بیماریه

  5. سامی permalink
    2010/02/22 20:44

    man ye moshkeli daram mikhastam age lotf konid dalihesh va behbodesh ro behem lotf konid begid man ashege pesarhaye khoshkel va javonam fagat va dost daram ba hame ziba royane pesar sex konam begid che bayad bokonam ke in ehsas kamtar beshe

    • 2010/02/23 07:45

      به روانشناس غیر مذهبی که دانش آکادمیک (نه دانشگاه های اسلامی) و تعهد حرفه ای داشته باشته مراجعه کنید

  6. mohsna permalink
    2010/02/24 05:06

    ببخشيد اگر من بخوام يك بار با خود پسر سكس كنم بايد چيكار كنم

  7. رام permalink
    2010/03/09 15:37

    طريقه تهيه فيلما تو بازار ؟

    • 2010/03/10 15:22

      بعضی از فیلم ها مثل میلک رو می شه از بازار هم تهیه کنی اما غالب فیلم هایی که اینجا گذاشته شدن یا زیرنویس شدن رو فقط از راه نت و دانلود می شه تهیه کرد

  8. iman permalink
    2010/04/28 12:14

    salam man nima 20s daneshjoye pezeshki
    man gay hastam
    lotfan ba man tams dashteh bashed
    nima_for@yahoo.es

  9. 2010/05/21 22:51

    مدتهاست پسر رو میخونم. همیشه جالب و مفید بوده. تشکر میکنم که با این پشتکار به اگاهی مردم و مقابله با باورهای غلطشون می پردازین.
    🙂

  10. ارمن permalink
    2010/08/05 16:10

    با سلام ابتدا از وب عالیتون تشکر میکنم دوما :ببینید مشکل خیلی از ما اینکه نمیدونیم چطور همنوع خودمون رو بشناسیم چون نمیشه راه افتاد تو خیابون و هر پسر خوشگلی رو که دید بهش پیشنهاد داد از طرفی مشکل برای امثال من که یکم به خاطر ورزشکار بودن درشت تر هستیم بیشتره خواهشا کمک کنید.

  11. ارمن permalink
    2010/08/05 16:13

    تو رو خدا کمک کنید بتونیم همنوع خودمون رو بشناسیم یعنی علایم یا راههایی که میتونیم بفهمیم طرفمون هم مثل خودمون هست>>>>>

  12. كاوان permalink
    2010/12/04 13:52

    ايمان جان هستم فقط بايد به هم اعتماد كنيم

  13. كاوان permalink
    2010/12/04 13:56

    من هم علاقه زيادي به همجنسگرايي دارم ولي به دليل محدوديت ها و احساس غروري كه عمدتاً ناشي از فرهنگ ما مي باشد تا به حال نتوانستم چنين كاري را انجام بده چه كنم؟

    • 2010/12/04 16:59

      این کار ( به جز جنبه سکسش ) کردنی نیست
      اگه هست، هستی
      یعنی درست نیست بگیم همجنس گرایی کنیم
      وقتی اینطوری بگی می شه برداشت کرد که منظور فقط سکس هست
      که اون هم کاری نداره، سخت نیست و می تونی به راحتی امتحانش کنی
      اما اگر منظورت این هست که جرات به مطرح کردن همجنس گرا بودنت نداری، از طرفی با جامعه هموفوبی که داریم مسئله خیلی عجیبی نیست و از طرفی هم خیلی ها تونستن تو همین جامعه زندگی کنن و شما هم اگر سعیت رو بکنی حتما می تونی

    • شروین permalink
      2014/01/27 11:55

      کاوان جان سخت نیست اما چرا دوست خوب داشتن خیلی بهتر از اینه که بخوای دوستیت بخاطر سکس باشه من پسری با موهای خرمایی و چشمای تقریبا عسلی پوستی گندومی روشن با اندامی باربی شکل و قد دلخواه همه خیلیا بهم پیشنهاد سکس میدادن و میدن اما تاسف میخورم که چرا کسی دنبال رابطه سالم نیست

  14. یک ناشناس permalink
    2011/01/22 16:18

    سلام من خیلی به همجنس گرایی علاقه دارم و تا حالا با کسی رابطه نداشتم
    میخواستم بدونم چه جوری میتونم با یک پسر رابطه داشته باشم
    ممنونم

  15. یک ناشناس permalink
    2011/01/23 01:10

    رابطه ی سکسی

    • 2011/01/23 22:13

      دقیقا چیش رو می خوایی بدونی
      دوست یابی یا چطور رابطه ی سالمی داشتن رو؟
      برای دوست یابی سایت های متفاوت و مختلفی هست که می تونی استفاده کنی
      و برای داشتن رابطه سالم هم نکاتی هست که اگر خواستی برات می نویسم

    • ناشناس permalink
      2014/09/15 05:54

      یک پسر همجنس باز بامن دوست شه،هم میدم وهم میکنم

  16. یک ناشناس permalink
    2011/01/24 16:22

    ممنون میشم توضیح بدید

  17. zare permalink
    2011/03/24 22:40

    چرا مطلب در مورد سکس گی منظورم تمامی مراحل از پیدا کردن دوست تا نزدیکی کردن نمیذارید

  18. kamran permalink
    2011/04/01 23:31

    سلام وب بسیار خوبی دارید، بهتون تبریک می گم . امیدوارم موفق باشید.
    یک سوال دارم ، لطفا توضیح دهید که استریت یعنی چی و به چه کسانی استریت می گن؟ ممنون می شم اگر پاسخ من را بدهید.

  19. 2011/04/30 16:36

    سلام،تشکرمی کنم ازوبلاگ خوبتون،من یه همجنسگراهستم ازاول راهنمایی تاالان که دوم دبیرستانم باپسرای مختلفی سکس داشتم،می خواستم که درجواب دوستانی که میگن چطورهمجنس خودمون روبشناسیم بگم:که احساس عاشقانه همجنسگراهاست که اونا روبه طرف هم می کشونه

  20. Baran permalink
    2011/05/12 11:36

    ?salam az nazare ghoran va khoda gay ha gonah karan

    • 2011/05/13 11:39

      بله
      نظرات متفاوتی در این مورد هست
      اما غالبا بر این اعتقادن که ادیان مختلف گی ها رو گناه کار می دونن

بیان دیدگاه